تحصیل 5300 دانش آموز استثنایی و استثنایی در خراسان شمالی/ کد پروژه دانش آموزان استثنایی بجنورد نیمه تمام است.


ساعت: 14:13
تاریخ انتشار: 08/09/1401
کد خبر: 1907322

ابوالکاسم اکبری گفت: 1695 دانش آموز استثنایی و 3666 دانش آموز ممتاز در خراسان شمالی مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ابوالقاسم اکبری مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصرترک در بجنورد، اظهار داشت: برای دانش آموزان استثنایی 18 مدرسه استثنایی، 48 کلاس ویژه و 12 مرکز مشکلات ویژه یادگیری در مجموع در نظر گرفته شده است. 78 مرکز در این منطقه فعال هستند.

وی ادامه داد: در خراسان شمالی یک هزار و 695 دانش آموز استثنایی و سه هزار و 666 دانش آموز استثنایی مشغول به تحصیل و تحصیل هستند.

اکبری افزود: در مجموع 247 زن و 140 مرد در مدارس استثنایی مشغول به کار هستند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در گلستان شهرستان بجنورد پس از سفر مقام معظم رهبری مجتمع آموزشی استثنایی ایجاد شد که مشکلاتی دارد و باید رفع شود.

وی به نبود ایستگاه اتوبوس در ورودی مجموعه اشاره کرد و گفت: شهرداری ها موظف به خدمات رسانی به دانش آموزان استثنایی هستند و پیشنهاد ما این است که با همکاری شهرداری یک ایستگاه اتوبوس برای این مجموعه اختصاص دهیم.

اکبری همچنین به جاده ارتباطی نامناسب این مجموعه اشاره کرد و افزود: 300 متر از مسیر اصلی تا ورودی سیاه زمین زیرسازی و آسفالت انجام شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی تصریح کرد: این طرح در سفر مقام معظم رهبری آغاز شد و با وجود اینکه محوطه سازی نشده و سالن غذاخوری ندارد، کد پروژه تعطیل است.

اکبری با اشاره به اینکه این کد پروژه باید فعال و تکمیل شود گفت: هنوز اعتباری برای سفر رئیس جمهور به این پروژه اختصاص داده نشده است.

این مسئول مشکل مهم بعدی را هزینه رفت و آمد دانشجویان ممتاز عنوان کرد و افزود: سال گذشته 100 میلیون تومان برای این منظور اختصاص داده شد اما امسال به 120 میلیون تومان افزایش یافته است که با توجه به تورم موجود مسئول راه رفتن به جلو و عقب نیست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید