بیش از 400 دانش آموز هلیل آبادی امسال ترک تحصیل کردند/ 261 دانش آموز بازمانده به مدرسه بازگشتند

ساعت: 16:19
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۷
کد خبر: 1801350

روشندل گفت: 428 دانش آموز هلیل آباد امسال از تحصیل در مقطع ابتدایی، اول و متوسطه بازمانده اند که از این تعداد 261 دانش آموز با اقدامات انجام شده به تحصیل بازگشته اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; محمود روشندل مدیر آموزش و پرورش هلیل آباد ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش در سالن جلسات آموزش و پرورش شهرستان گفت: امسال سخت ترین سال برای بیماری عروق کرونر و سایر مسائل آموزشی بوده و بیشترین بازمانده از تحصیل را داشته ایم.

وی گفت: ما 148 دانش آموز داشتیم که تحصیل در مقطع ابتدایی را رها کردند که همه آنها استخدام و به مدرسه فرستاده شدند. ادامه تحصیل دادند و ترک تحصیل در این مرحله عواملی مانند ازدواج دختران و اشتغال پسران را به همراه دارد.

مدیر آموزش و پرورش هلیل آباد تاکید کرد: 132 نفر در پایه دوم ترک تحصیل کردند که 67 نفر استخدام شدند و مدارس افتتاح شده است.

وی همچنین اذعان داشت: در سخت ترین شرایط تحصیلی به سر می بریم زیرا بسیاری از دانش آموزان رغبتی به آزمون حضوری نشان ندادند اما اقناع لازم صورت گرفت و آخرین آزمون 30 دی ماه برگزار می شود.

روشندل با بیان اینکه 12 بسته هوشمند توسط خیرین آموزشی به مبلغ 132 میلیون تومان خریداری و در مدارس مختلف نصب می شود، گفت: کلاس های کلاچ شادی و ابراهیم آباد همزمان با دهه مبارک فجر در هلیل آباد راه اندازی می شود.

وی با تاکید بر اینکه 51 معلم فعال در شهرستان هلیل آباد و یک مرکز آموزشی در شهرستان کندر داریم، تصریح کرد: این مرکز 20 خدمات آموزشی، مهارتی و هنری ارائه می دهد و 78 نفر از افراد بی سواد و کم سواد از این خدمات استفاده می کنند. دوستت دارم.

پیشرفت جوامع در گرو آموزش و پرورش است/ خط قرمز شورای آموزش و پرورش باید ترک تحصیل کند

ابراهیم قاسم پور فرماندار حلیل آباد نیز در این نشست گفت: شورای آموزش و پرورش ظرفیت خوبی برای توسعه دارد و پیشرفت در همه نظام های سیاسی مدیون آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه همه جوامع موفق به دنبال آموزش توانمند برای ایجاد آموزش پایدار مبتنی بر آموزش هستند، خاطرنشان کرد: همه مدیران و اقشار مختلف مردم باید به فکر آموزش باشند.

فرماندار هلیل آباد با تاکید بر اینکه انگیزه دانش آموزان در جهت گیری تحصیلی بسیار مهم است، تصریح کرد: خط قرمز شهرستان هلیل آباد معضل بی سوادی و ترک تحصیل است و همه باید در جهت بهبود شرایط تحصیلی گام بردارند.

وی همچنین اذعان داشت: گفتمان سیاسی در شهرستان هلیل آباد در زمان انتخابات تقریباً نهادینه شد و اگر بتوانیم گفتمان انتقادی تولید کنیم، دانشجو می تواند پرسشگر شود و سپس در انتخابات تصمیم عاقلانه بگیرد.

کاسم پور راه اندازی مرکز آموزشی در هلیل آباد را یکی از نیازهای در دستور کار نهضت سوادآموزی استان عنوان کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید