یک بام و دو ظاهر مسئولان در آمار با اختلاف 6000 نفر! / بیش از 13 هزار دانش آموز در فارس ترک تحصیل کردند

ساعت: 11:10
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۶
کد خبر: 1800882

تناقض در آمار دانش آموزان بازمانده از تحصیل;

مدیرکل جدید آموزش و پرورش فارس روز گذشته از آمار تاسف بار در شورای آموزش و پرورش خبر داد و گفت: در استان فارس حدود 13 هزار و 115 دانش آموز بازمانده از تحصیل وجود دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش شیرازه ، پس از شیوع تاج و گسترش این ویروس ناخوشایند در سراسر جهان و ایران، تغییرات قابل توجهی در سبک زندگی مردم ایجاد شده است، به طوری که علم آموزی و علم آموزی نیز به فضای مجازی کشیده شد و این امر باعث تغییراتی در سبک زندگی مردم شد. این سامانه که به گفته برخی کارشناسان تجربه ای جدید و قابل تامل است، اما نبود زیرساخت های آموزشی آنلاین، بی رغبتی معلمان به بازدید از این فضا، ناآگاهی خانواده ها و دانش آموزان از سامانه آموزش آنلاین، عدم آنتن دهی در برخی موارد بخش‌هایی از کشور و عدم دسترسی برخی دانش‌آموزان به تبلت، تلفن و تلویزیون، نظام آموزشی را با مشکلات زیادی مواجه کرد.

مشکلاتی که به گفته برخی مسئولان به سرعت شناسایی و برطرف شد، اما همچنان با گذشت نزدیک به دو سال از شیوع تاج و دو سال آموزش آنلاین دانش آموزان، برخی خانواده ها با این مشکل مواجه هستند تا جایی که برخی از این دانش آموزان مجبور به ترک تحصیل شده اند. مدرسه به دلیل مشکلات مالی در تامین تجهیزات آموزشی آنلاین و مشکلات دیگر. این در حالی است که هم مسئولان کشوری و هم استانی آمار زیادی از بازمانده از تحصیل ارائه کردند.

وی گفت: این تناقض در ارائه آمار نه تنها در کشور بلکه در استان فارس مشهود است و در جاهای دیگر آمار خروج 7300 دانش آموز از فارس قابل مشاهده است.

اما لحظه غافلگیرکننده این آمار جایی است که محمد خلیل عسکری، مدیرکل جدید آموزش و پرورش فارس روز گذشته آمار تاسف بار دیگری را در شورای آموزش و پرورش فاش کرد و گفت: حدود 13 هزار و 115 دانش آموز بازمانده از تحصیل در استان وجود دارد. فارس.

وی با اشاره به اینکه 7 هزار و 91 نفر در مقطع متوسطه اول و 8 هزار و 993 نفر در مقطع متوسطه دوم از تحصیل بازمانده اند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در حال شناسایی افرادی هستیم که با کمک خیرین و شورای آموزش و پرورش به محل تحصیل بازگردند. جنس تحصیل

این اقدام تلافی جویانه برای ارائه آمار تنها به فارس محدود نمی شود، بلکه در گذشته گزارش هایی مبنی بر ترک تحصیل 3 میلیون دانش آموز به دلیل شیوع تاج و تخت و مجازی سازی کلاس ها در کشورهای دیگر منتشر شده بود. این سوال برای مدت کوتاهی از سوی وزارت آموزش و پرورش تکذیب شد، اما به قول قدیمی ها «نگو مردم!». بنابراین، حتی اگر تکذیب آمار 3 میلیون ترک تحصیل صحت داشته باشد، باز هم شواهد نشان می دهد که تفاوت طبقات اجتماعی که زیر سایه اقتصاد خانواده به وجود آمده و از تاج و تخت دامن می زند، باعث شده تا بسیاری از دانش آموزان پاداش بگیرند. با تحصیلات 1399-1400 او را ببخش و نگهبان خانه باش!

اگرچه در دولت قبل و بعد از اپیدمی ولیعهد و مهاجرت آموزش و پرورش به فضای مجازی بسیاری از گروه های جهادی و خودجوش مردم، خیرین، بسیج سازندگی، سپاه پاسداران، کمیته یاری امام خمینی (ره)، بنیاد مستضعفان، ستاد فرماندهی امام و بسیاری از نهادهای انقلابی حضور داشتند. به قدرت رسید و با کمک درست بسیاری از این مشکلات و عدم دسترسی دانش آموزان به تجهیزات آموزشی را برطرف کرد، اما همچنان در برخی مناطق دورافتاده دانشجویان عشایری و افرادی که به دلیل نبود امکانات از دید گروه های جهادی دور مانده بودند. امکانات یا فقر خانوادگی آنها را مجبور به ترک تحصیل و کار با سایر اعضای خانواده کرده است، بنابراین آموزش و پرورش همچنان به کمک مهربانانه مردم نیاز دارد تا بتواند استعدادهایی را که باید دانش خود را فدای امرار معاش کنند، نجات دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید