بیش از 480 کلاس در انتظار معلم/ 1800 دانش آموز در سبزوار مشغول به تحصیل هستند.


ساعت: 11:40
تاریخ انتشار: 1401/04/18
کد خبر: 1881883

حسینی از ترک تحصیل بیش از 1800 دانش آموز به دلایل مختلف خبر داد و گفت: در سال تحصیلی آینده بیش از 480 کلاس درس در سطوح مختلف در انتظار معلمان هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; سید ولی الله حسینی شب گذشته در جلسه شورای آموزش و پرورش بابیان اینکه متأسفانه سال تحصیلی پیش رو یکی از حساس ترین سال های تامین معلم برای کلاس های درس است، گفت: بیش از چهارصد و هشتاد کلاس درس در انتظار معلمان است.


وی بابیان اینکه یکی از مشکلاتی که در حال حاضر با آن مواجه هستیم بازمانده ها یا بازمانده از تحصیل در سبزوار است، گفت: جای تأسف دارد که بیش از 1800 دانش آموز به دلایل مختلف از تحصیل بازمانده اند.


حسینی بر لزوم استفاده از فرصت های اعتباری و اختیارات سایر ادارات مرتبط با حوزه آموزشی برای ایجاد انگیزه و فرصت یادگیری برای دانش آموزان اشاره کرد و ادامه داد: ارگان هایی مانند بهزیستی برای دانش آموزان خارج از آموزش و پرورش وام ویژه ای در نظر گرفته اند که نیاز به بررسی جدی در این زمینه دارد.


مدیر آموزش و پرورش سبزوار در ادامه موضوع هزینه های مختلفی را که طبق قانون برای مدارس رایگان است اما در عمل به نوعی بر مدارس تحمیل شده است، مطرح کرد و افزود: در مورد تعیین شعب با وجود رایگان بودن شرکت لوله کشی از روش های دیگر مانند شعبه فنی اتصال این هزینه ها را دریافت می کند.


حسینی همچنین بیان کرد: چنین مشکلاتی گریبانگیر آموزش و پرورش در ساخت مدارس است.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید