رکورد عجیب یزدی ها برای داشتن دستگاه کارتخوان! / بیش از 164000 دستگاه کارتخوان فروشگاه در یزد فعال است


ساعت: 09:30
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۵
کد خبر: 1808545

رئیس اداره پایانه های مغازه سازمان مالیاتی یزد:

رئیس پایانه های فروشگاهی سازمان مالیاتی استان یزد گفت: استان یزد دارای بالاترین سرانه کارتخوان در کشور است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محسن حجازی، حسابرس ارشد مالیاتی و رئیس اداره پایانه های فروشگاهی اداره کل امور مالیاتی استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با بیان اینکه استان یزد دارای بیشترین سرانه امکانات فروشگاهی در کشور است، گفت: 164 هزار و 946 دستگاه کارتخوان فروشگاهی فعال متعلق به استان است. یزد.

وی ادامه داد: تاکنون حدود 27 هزار نفر از کارتخوان ها به صورت خودکار از طریق بانک مرکزی در سامانه مالیاتی شناسایی و ثبت نام کرده اند و بیش از 50 درصد از این افراد قبلاً به عنوان مودیان ثبت نام کرده اند که این ثبت نام به دلیل مختلف به آنها مربوط می شود. کارت خوان ها و همچنین سیستم های مالیاتی. ا

حجازی با اشاره به اینکه قانونی به نام اخذ مالیات از کارتخوان ها وجود ندارد و این اتفاق نخواهد افتاد، خاطرنشان کرد: هدف از ساماندهی دستگاه های کارتخوان تنها شفاف سازی اقتصادی و پرداخت عادلانه تر مالیات است.

رئیس پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان سازمان امور مالیاتی استان یزد با تاکید بر اینکه ساماندهی دستگاه های کارت خوان برای اکثر افرادی که در پرداخت مالیات شفاف هستند تغییری ایجاد نمی کند، گفت: اگر کارتخوان ها اظهارنامه مالیاتی مربوط به ارائه را داشته باشند. عملکرد سال 1400 به موقع (خرداد 1401) تا سقف 36 میلیون سود خالص مشمول معافیت مالیاتی.

حجازی در پایان خاطرنشان کرد: نرخ مالیات بر اساس اظهارنامه افراد، اطلاعات سامانه‌های مالیاتی خارجی و داخلی و در صورت لزوم ممیزی مالیاتی تعیین می‌شود و برنامه‌ای برای اخذ مالیات از تراکنش‌های کارتخوان وجود ندارد، بنابراین مالکان این دستگاه ها بدون دغدغه و برای شفافیت فعالیت اقتصادی کشور تا پایان بهمن ماه در تعیین تکلیف گیرندگان بانکی خود در درگاه الکترونیکی ملی سازمان امور مالیاتی my.tax.gov.ir و همچنین نحوه ساماندهی پذیرندگان بانکی در سایت کلیه مسائل مالیاتی استان یزد به آدرس intamedia.ir/yazd قابل مشاهده است.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید