ثبت نام بیش از 50 هزار یزدی در سامانه نهضت ملی مسکن / 25 درصد خانواده های یزدی ها بی خانمان هستند.

ساعت: 12:46
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۵
کد خبر: 1795118

مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد گفت: تاکنون بیش از 50 هزار نفر در نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، رضا یادگاری در جلسه شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان یزد که با حضور رئیس آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک و روسای آزمایشگاه های 12 استان همجوار یزد برگزار شد، خاطرنشان کرد: این تعداد 20 مورد افزایش یافته است. درصد نسبت به سرشماری 1975

وی ادامه داد: برآورد می شود 114 هزار خانوار سوارکار در استان یزد ملکی ندارند که از این تعداد 104 هزار خانوار در مناطق شهری زندگی می کنند.

یادگاری با اشاره به اینکه تاکنون حدود 50 هزار یزدی در نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند، گفت: بر اساس تجربه ثبت نام های قبلی مسکن، تنها حدود 50 درصد از این افراد واجد شرایط هستند. .

مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد نیز عمر مفید ساختمان ها در ایران را حدود 35 سال دانست که نسبت به سایر کشورها بسیار کم است. نقش آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در این زمینه بسیار حائز اهمیت است و کنترل کیفی مصالح در این زمینه موثر است.

وی ادامه داد: متاسفانه وضعیت ایمنی بسیاری از ساختمان ها در شهرهای کشور به هیچ وجه مناسب نیست و باید امیدوار بود که زلزله ای در این مناطق رخ ندهد که به ناچار خسارات زیادی را در این زمینه به دنبال خواهد داشت. آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک.» باید نقش فعال تری ایفا کند.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید