ثبت نام بیش از 2 میلیون و 170 هزار نفر در سامانه نهضت ملی مسکن

ساعت: 11:06
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۷
کد خبر: 1792994

بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، بالغ بر 2 میلیون و 170 هزار نفر در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ معاون مسکن وزیر مسکن در آخرین آمار از ثبت نام 2 میلیون و 170 هزار و 562 نفر در سامانه نهضت ملی مسکن خبر داد.

ثبت نام نهضت ملی مسکن یک ماه پس از ابلاغ قانون جهش تولید از سوی رئیس جمهور از 28 مهرماه در سایت saman.mrud.ir آغاز شد. نهضت ملی مسکن یکی از سیاست های اصلی دولت سیزدهم در حوزه مسکن است که بر اساس آن در برنامه دولت، ساخت 4 میلیون مسکن در 4 سال پیش بینی شده است. در شهر مورد تقاضا بدون ملک شخصی و در نهایت عدم استفاده از تسهیلات دولتی از ابتدای انقلاب در مسکن مهر می توانند نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

بر اساس این قانون، زنان خوداشتغال به شرط داشتن حداقل 35 سال سن، دارای معلولیت جسمی و حرکتی و 20 سال تمام می توانند در قانون جهش تولید مسکن (نهضت ملی مسکن) شرکت کنند. همچنین قانون برای سرپرستان خانوار محدودیت سنی تعیین نکرده است چرا که این افراد به عنوان سرپرست خانوار تعریف می شوند و این ملاک قانونگذار برای متاهل بودن یا سرپرست بودن است. در عین حال، زن و مرد سرپرست خانواری که به دلیل طلاق تنها زندگی می کنند و سرپرست فرزندان خود هستند، خانوار محسوب می شوند و بدون ضوابط سنی می توانند ثبت نام کنند.

بر اساس مصوبه جدید شورای عالی مسکن، مردان مجرد بالای 45 سال و بیماران خاص می توانند با تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نهضت ملی مسکن ثبت نام کنند.

به گفته معاون مسکن و ساختمان در امور مهاجران کلان شهرها، سابقه سکونت به یک سال کاهش یافته است. به عبارتی اگر فردی ساکن کلانشهری باشد و در شهر دیگری درخواست مسکن کند با حدود یک سال اقامت در همان شهر امکان ثبت نام در طرح ملی مسکن وجود دارد. همچنین برای مستخدمین، نیروهای نظامی و روحانیون بر اساس دستور اداری و یا به تشخیص حوزه های علمیه 5 سال سابقه کار در طرح نهضت ملی مسکن الزامی نیست. این افراد می توانند در سایر شهرهای کشور به جز تهران از این مزیت بهره مند شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید