ثبت نام یک میلیون و 100 هزار نفر در سامانه سماح تاکنون / ثبت نام نهایی زائران در سامانه سماح به دلیل لغو روادید زمینی


ساعت: 10:23
تاریخ انتشار: 06/07/1401
کد خبر: 1893360

مدیرعامل سازمان حج وزارت حج از ثبت نام یک میلیون و 100 هزار نفر در سامانه سماح تا کنون خبر داد و گفت: با توجه به اینکه ویزای زمینی از عراق حذف شده است، بهتر است زائران در سامانه ثبت نام کنند. ضمن اینکه تاریخ بازگشت از عراق در سامانه درج شود تا زائران بتوانند در روز مشخص شده بدون مشکل از مرز مورد نظر بازدید کنند.

حمیدرضا محمدی مدیرکل سازمان حج وزیارت در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وی از ثبت نام یک میلیون و 100 هزار نفر تاکنون در سامانه سماح خبر داد و گفت: داوطلبان می توانند پس از ورود به سامانه و پرداخت مبلغ بیمه ثبت نام خود را نهایی کنند..

به گفته محمدی تعدادی از زائران پیش ثبت نام کرده اند، این ثبت نام نهایی نیست و توصیه می شود ثبت نام نهایی قبل از سفر انجام شود. بیمه شود

وی با بیان اینکه سایت سماح تا اطلاع ثانوی برای متقاضیان ثبت نام به عنوان زائر باز است و افراد می توانند ثبت نام نهایی خود را انجام دهند، گفت: تاکنون حدود 59 درصد از پیش ثبت نام کنندگان مرد و حدود 41 درصد زن و میانگین سنی هستند. سن زائران بین 30 تا 50 سال است

مدیرکل نظارت بر زیارت سازمان حج و زیارت در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه روادید زمینی از کشور عراق حذف شده است، بهتر است زائران را در سامانه ثبت نام کنند تا تاریخ بازگشت از عراق در سامانه مشخص شود. که زائران می توانند بدون مشکل از آن بازدید کنند. تصمیم گرفتیم آن را به حد مطلوب برسانیم.

دیدگاهتان را بنویسید