جزئیات خدمات بیمه ای اربعین حسینی برای زائران/ ثبت نام 2 میلیون و 500 هزار نفر در این سامانه سماح


ساعت: 14:59
تاریخ انتشار: 1401/06/16
کد خبر: 1895887

تاکنون تنها حدود 2 میلیون و 500 هزار نفر در این سامانه ثبت نام کرده اند و زائران پس از ثبت نام در سامانه سماح و پرداخت حق بیمه از خدمات بیمه ای بهره مند می شوند.

به گزارش خبرنگار شبکه اجتماعی راه دانا؛ پرداخت حق بیمه یکی از شرایط سفر اربعین ثبت نام در سامانه سماح ثبت نام در سامانه سماح برای مشتاقان زیارت اربعین تا 5 شهریورماه ادامه دارد و تاکنون تنها حدود 2 میلیون و 500 هزار نفر در این سامانه ثبت نام کرده اند که همین سفر معنوی دلیل اصرار ستاد اربعین برای ثبت نام در سامانه سماح است.

در واقع باید گفت که خدمات بیمه ای شامل زائرانی می شود که پس از سامانه سماح به صورت قانونی با گذرنامه معتبر به عراق می روند. پوشش بیمه ای هر یک از بیمه شدگان در مسیرهای هوایی از بدو ورود به خاک عراق آغاز و در مدت اقامت در شهرهای نجف اشرف، کربلای معلی، کاظمین و سامرا و مسیرهای منتهی به آنها و بالا ادامه خواهد داشت. تا 24 ساعت پس از خروج از خاک عراق خارج و وارد کشور می شود.

همچنین پوشش بیمه ای هر یک از بیمه شدگان در مسیرهای زمینی از فاصله 50 کیلومتری از مرزهای زمینی خروجی آغاز و در مدت اقامت در شهرهای نجف اشرف، کربلای معلی، کاظمین و سامرا و مسیرهای منتهی ادامه خواهد داشت. به آنها و تا 24 ساعت پس از پایان خروج بیمه شده از عراق و ورود وی به کشور.

چنانچه هر یک از بیمه شدگان تا ساعت 24 روز سوم ورود به کشور علائم بیماری کرونا داشته باشند. (با نتیجه آزمایش مثبت PCR) و نیاز به ادامه درمان، تحت پوشش بیمه قرار خواهند گرفت.

مدت پوشش بیمه ای هر بیمه شده در عراق حداکثر 30 روز می باشد و ملاک محاسبه شروع پوشش بیمه ای در عراق مهر ورود به اداره گذرنامه می باشد. در صورت وارد آمدن خسارت به یکی از بیمه شدگان باید حداکثر تا 45 روز از انقضای مهلت به بیمه گر اطلاع داده شود و مدارک ارسال شود..

متقاضیان در صورت بروز حادثه تحت پوشش بیمه نامه و برای دریافت اطلاعات دریافت خسارت در کشور عراق، زائران می توانند با شماره تلفن 009646612 و در ایران با شماره داخلی 2 0218943 تماس حاصل نمایند..


بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید