ثبت نام دو میلیون و 262 هزار نفر در سامانه سماح / صدور 300 هزار برگه تردد ویژه اربعین


ساعت: 09:36
تاریخ انتشار: 1301/06/12
کد خبر: 1894594

مدیرکل حج و زیارت سازمان حج و زیارت از ثبت نام دو میلیون و ۲۶۲ هزار نفر در سامانه سماح خبر داد و گفت: تاکنون دو میلیون و ۲۶۲ هزار زائر در سامانه سماح به صورت قطعی و پیش ثبت نام شده ثبت نام کرده اند. متقاضیان می توانند پس از ورود به سامانه و پرداخت مبلغ بیمه، ثبت نام نهایی خود را ثبت کنند.

حمیدرضا محمدی مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا; از ثبت نام نهایی یک میلیون و 500 هزار نفر در سامانه سماح وی خبر داد و گفت: تاکنون دو میلیون و 262 هزار زائر به صورت قطعی و پیش ثبت نام در سامانه سماح ثبت نام کرده اند و متقاضیان می توانند پس از ورود به سامانه و پرداخت مبلغ بیمه ثبت نام خود را نهایی کنند..

به گفته محمدی، تعدادی از زائران پیش ثبت نام کرده اند، این ثبت نام نهایی نیست و به آنها توصیه می شود قبل از سفر ثبت نام نهایی را انجام دهند.

باید بگویم؛ فقط دو هفته تا رسیدن پیاده روی اربعین حسینی برای شرکت عاشقان در راهپیمایی هنوز فرصت باقی است حسینی اربعین آنها مصمم هستند که هر چه زودتر و در زمان باقیمانده این سفر معنوی را آغاز کنند. امسال پس از 3 سال درگیری با ویروس کرونا شاهد حضور مسافران از اربعین خواهیم بود و پیش بینی می کنیم تعداد زیادی از هموطنان از مرزهای کشور برای زیارت راهی عراق شوند. مسئولان تمام تلاش خود را به کار گرفته اند تا زیرساخت های لازم برای سفر زائران اربعین را در این ایام فراهم کنند.


سخنگوی فراج: آزاد شد 300 1000 برگه تردد برای اربعین تا اواسط هفته آینده

سردار حاجیان، سخنگوی فرج درباره اقدامات انجام شده در اربعین حسینی امسال گفت: کارت تردد ویژه اربعین به زودی صادر می شود.

به گفته سخنگوی نیروی انتظامی، با توجه به تدابیر اندیشیده شده و دستور فرمانده نیروی انتظامی، با هماهنگی کشور عراق کارت ویژه سفر اربعین برای زائران صادر شده است.. در دو روز گذشته حدود 100 هزار گذر ویژه صادر شده که 55 هزار مورد آن پست شده است.

سردار حاجیان خاطرنشان کرد: انشالله تا اواسط هفته حدود 300 هزار برگه راهنمایی و رانندگی برای اربعین صادر می شود. علاوه بر این، خدمات گذرنامه در مرزها ارائه نمی شود.


معاون مهاجرت پلیس تهران: افزایش ساعات کاری مراکز گذرنامه

سرهنگ غلامحسین زارم کار معاون امور مهاجرت و اطلاع رسانی گذرنامه فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در گفت وگویی در خصوص ساعات کاری عادی مراکز گذرنامه ای شهر تهران در روزهای عادی اعلام کرد: در راستای خدمت رسانی بیشتر به زائران اربعین حسینی و به دستور رئیس پلیس تهران، ساعت کار مراکز گذرنامه تهران از ساعت 7 صبح تا 18 بعد از ظهر خواهد بود. اما در صورت وجود مشتری، خدمات بدون توجه به پایان ساعت کاری ادامه خواهد داشت.


سازمان هواپیمایی: ممنوعیت فروش بلیت چارتر در ایام اربعین

فروش بلیت پروازهای اربعین از ساعت 8 صبح امروز آغاز می شود، بلیت فروشی فقط از سایت های رسمی شرکت هواپیمایی انجام می شود و بلیت فروشی به دفاتر و آژانس ها ارائه نمی شود.

سازمان هواپیمایی اعلام کرده است که فروش بلیت‌های چارتر در ایام اربعین به صورت مقنون و پروازهای ویژه اربعین از 15 تا 30 شهریور خواهد بود. قیمت بلیط هواپیما دو طرفه در مسیر «تهران-نجف» و «تهران-بغداد» 6 میلیون تومان است.


رئیس اورژانس کشور: همراه داشتن حداقل دو نوبت واکسن برای شرکت در راهپیمایی اربعین الزامی است.

جعفر میادفر رئیس سازمان اورژانس کشور درباره فعالیت ها و نظارت های بهداشتی در مراسم پیاده روی اربعین درباره آخرین اخبار از تزریق واکسن کرونا گفت: آخرین تصمیم اعلام شده از سوی ستاد کرونا این است که نمازگزاران اربعین حسینی باید موظف باشند. 2 دوز از واکسن تزریق شده است. همچنین اگر 6 ماه از آخرین دوز واکسن گذشته باشد باید دوز تقویت کننده را تزریق کنند. هر کشوری بر اساس سطح مراقبت های بهداشتی خود تصمیم می گیرد. ما نیز تمام تلاش خود را برای کنترل این بیماری انجام داده ایم

وی ادامه داد: برآوردها نشان می دهد که در ایام اربعین امسال تجمع قریب به 20 میلیون نفری خواهد بود و به همین دلیل باید نکات بهداشتی را رعایت کنیم. الان قله هفتم می گذرد و برای رفتن به موج هشتم کاری نداریم.


رئیس ستاد اربعین: تمدید تردد خودروهای حامل کالاهای ضروری تا 16 شهریور

سیدمجید میر احمدی رئیس ستاد اربعین نیز گفت: زائران سفر خود را به ایام نزدیک اربعین موکول نکنند. همچنین زائران قبل از ورود به هفته سوم صفر (30 شهریور) برنامه سفر خود را تنظیم کنند.

به گفته وی؛ درخواست های پاسپورت نسبت به سال 1998 بین 98 تا 100 درصد افزایش نشان می دهد.

رئیس ستاد مرکزی اربعین افزود: تسهیلاتی برای تردد زائران خارجی پاکستانی از مرزهای زمینی کشور به عراق فراهم شد. تردد خودروهای حامل موکب های لازم از مرزهای مهران، چذابه، شلمچه و خسروی تا 25 شهریورماه تمدید شد اما پس از آن تردد این خودروها از مرز سومار امکان پذیر است.


بیشتر بخوانید:

خرید بلیت اربعین منوط به ثبت نام در سامانه سماح می باشد

ثبت نام نهایی زائران در سامانه سماح به دلیل لغو روادید زمینی

سقف پوشش بیمه ای زائران اربعین تعیین شد

آماده سازی مرزهای منتهی به عراق با اولویت امنیت زائران حسینی

فیلمی از مراسم ختم حسینی در نجف اشرف

دیدگاهتان را بنویسید