ثبت نام دو میلیون و 474 هزار نفر در سامانه سماح تاکنون


ساعت: 10:51
تاریخ ارسال: 1401/06/14
کد خبر: 1895217

تاکنون دو میلیون و 474 هزار نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده اند، همچنین می توان گفت خروج اربعین حسینی از مرز نیم میلیون نفر عبور کرده است.

حمیدرضا محمدی مدیرکل حج و زیارت سازمان حج و زیارت در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ از ثبت نام دو میلیون و 474 هزار نفر تاکنون در سامانه سماح خبر داد و گفت: در حال حاضر یک نفر میلیون و 788 هزار زائر خودشان ثبت نام کرده اند و بقیه داوطلبان پس از ورود به سامانه و پرداخت مبلغ بیمه می توانند ثبت نام خود را نهایی کنند..

به گفته محمدی تعدادی از زائران پیش ثبت نام انجام داده اند که ثبت نام نهایی نیست و به آنها توصیه می شود قبل از سفر ثبت نام نهایی را انجام دهند..

وی با بیان اینکه سایت سماح تا اطلاع ثانوی برای متقاضیان ثبت نام به عنوان زائر باز است و افراد می توانند ثبت نام نهایی خود را انجام دهند، گفت: تاکنون حدود 59 درصد از پیش ثبت نام کنندگان مرد و حدود 41 درصد زن و میانگین سنی هستند. سن زائران بین 30 تا 50 سال است.


خروج حدود نیم میلیون زائر ایرانی از مرزهای ایران به سمت اربعین حسینی

سید مجید میر احمدی رئیس ستاد اربعین حسینی از خروج حدود نیم میلیون زائر ایرانی از مرزهای ایران به منظور پیاده روی اربعین حسینی خبر داد و گفت: 130 هزار نفر از مرزهای زمینی و هوایی کشور وارد عراق شدند که از این تعداد 123 هزار زائر وارد خاک عراق شدند. مرزهای زمینی

به گفته رئیس ستاد اربعین حسینی از آغاز ماه صفر تاکنون بیش از 500 هزار نفر از ایران برای راهپیمایی اربعین حسینی خارج شده اند.

میر احمدی در خصوص تردد خودروهای حامل موکب به عراق گفت: از مجموع 7200 کامیون حامل موکب، حدود 3000 کامیون وارد خاک عراق شده و تلاش می کنیم با همکاری مسئولان عراقی باقی مانده خدوس را به خاک عراق برسانیم.


استقرار تیم های بازرسی پلیس پیشگیرانه در مرزهای عراق

سردار مهدی معصوم بیگی رئیس پلیس پیشگیری شهرستان فرجه گفت: پلیس پیشگیری از پیشگامان پلیس فراجهه در ارائه خدمات به زائران است و افزود: با تعامل و پیگیری های لازم 131 منزل زائران و توقف موقت برای زائران انجام شد. اسکان ضروری زائران در استان‌های ایلام، کرمانشاه، خوزستان و استان‌های حمایت‌کننده به همراه امکانات اولیه خدماتی، رفاهی و امنیتی مورد نیاز بستگان حسینی فراهم شده است..


جلوگیری از ادامه سفر زائران بدون مدرک

به گفته وی مدیریت ازدحام جمعیت و کنترل و جلوگیری از تردد زائران غیرمجاز به سمت مرزها از وظایف اولیه این نیروی انتظامی است که ماموران پلیس مستقر در محورهای تعیین شده با تکریم زائران این معضل را با جدیت اجرایی خواهند کرد..


نظارت برای خدمات رسانی بهتر و احترام به زائران

سردار معصوم بیگی با اشاره به لزوم نظارت بر اجرای ماموریت اربعین حسینی، ارائه خدمات بهینه و ارزیابی عملکرد ماموران در این ماموریت حساس، خاطرنشان کرد: برای حفاظت از افسران، تکریم زائران، رفع نقاط ضعف احتمالی، ارتقای توانمندی ها. نیروی انتظامی و با تلاش برای رعایت حقوق شهروندان، تیم های بازرسی و فرماندهان قرارگاه تاکتیکی مستقر در محورهای مواصلاتی در این راستا تلاش خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید