ثبت نام بیش از 38 هزار زائر اربعین گیلانی در سامانه سماح


ساعت: 15:54
تاریخ انتشار: 1401/06/15
کد خبر: 1895604

مدیر حج و زیارت گیلان از افرادی که قصد زیارت کربلای معلی را دارند خواست تا ثبت نام اولیه و تکمیلی خود را در سما تکمیل کنند و گفت: در حال حاضر 38 هزار و 200 زائر گیلانی ثبت نام اولیه خود را انجام داده اند و تاکنون 30 هزار نفر موفق به ثبت نام اولیه شده اند. ثبت نام اضافی

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش 17 آذرماه، حسن افسیک مدیر حج و زیارت گیلان در گفت وگویی با بیان اینکه هر ساله زائران اربعین در سامانه سماح ثبت نام می کنند، اظهار داشت: امسال ثبت نام در سامانه سماح تنها سامانه رسمی سامانه سماح است. سازمان حج و زیارت با آدرس “samah.haj.ir” از اول تیرماه راه اندازی شد و تا دو روز مانده به اربعین فعال خواهد بود.

وی از افرادی که قصد زیارت کربلا را دارند برای تکمیل ثبت نام اولیه و تکمیلی خود در سماح درخواست کرد و افزود: در حال حاضر 38 هزار و 200 زائر گیلانی ثبت نام اولیه خود را انجام داده اند و تاکنون 30 هزار نفر با موفقیت ثبت نام کرده اند. نام اضافه شد.

مدیر حج و زیارت گیلان ثبت نام تکمیلی را شامل ثبت اطلاعات گذرنامه و پرداخت 18 هزار تومان بیمه حوادث دانست و تصریح کرد: کاروان های زیارتی سازمان حج و زیارت قبل و بعد از اربعین تعطیل هستند و لذا زائران در ایام اربعین تعطیل هستند. این روزها عمومی است ارسال می کنند و هیچ هزینه ای ندارند.

این فعال سازمان حج و زیارت مسئولیت ثبت نام و اعزام، راهنمایی و کمک به زائران در عراق را بر عهده داشت و گفت: امکان ثبت نام به صورت انفرادی و گروه های دو، سه، پنج، اربعین و… وجود دارد.

وی اعزام زمینی اربعین را مستلزم پرداخت عوارض نیست و خاطرنشان کرد: زائرانی که به صورت هوایی به عراق می روند باید 45 هزار تومان عوارض پرداخت کنند. همچنین همراه داشتن گذرنامه یا گذرنامه موقت رسمی الزامی است که زائران هنگام خروج از کشور باید همراه باشند.

مدیر حج و زیارت گیلان با بیان اینکه نیازی به درج تاریخ صدور و انقضای گذرنامه در سامانه سماح نیست، خاطرنشان کرد: زائرانی که گذرنامه آنها شش ماه اعتبار دارد می توانند با تماس تلفنی نسبت به دریافت گذرنامه موقت اقدام کنند. + 10 پلیس در سامانه ثبت شود.

وی از زائران خواست حرکت خود را به روزهای پایانی موکول نکنند و افزود: مردم ثبت نام تکمیلی را در اسرع وقت انجام دهند زیرا ستاد اربعین با استفاده از اطلاعات ثبت نام ها پیش بینی های لازم را در زمینه حمل و نقل و بلیط و واقعی انجام می دهد. ارز و … این اطلاعات برای شرکت های هواپیمایی و اتوبوسرانی نیز موجود است.

این فعال اقتصادی با تاکید بر اینکه همه افراد برای خروج از ایران باید دو نوبت واکسن کرونا دریافت کرده باشند، گفت: زائران باید کارت واکسن خود را به همراه داشته باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید