ثبت نام 90 هزار زائر کرمانی در سامانه سماح برای پیاده روی اربعین


ساعت: 10:48
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۶
کد خبر: 1890544

در چهارمین جلسه ستاد اربعین استان عنوان شد؛

چهارمین جلسه ستاد استانی اربعین حسینی با حضور اعضای این ستاد در استان کرمان برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آرماند; چهارمین جلسه ستاد اربعین صبح امروز با حضور محمدمهدی فداکار استاندار کرمان، ناصر بهروز معاون هماهنگ کننده سپاه طرالله استان کرمان و سایر اعضای این ستاد در تالار پیامبر اکرم (ص) برگزار شد. . ) در استان کرمان.

محمود عرب نژاد با بیان اینکه ثبت نام در سامانه سماح به صورت موقت آغاز شده و هم اکنون ثبت نام نهایی در حال انجام است، گفت: 90 هزار زائر کرمانی در سامانه ثبت نام کرده اند که از این تعداد 48 هزار فوتی و 43 هزار زن ثبت نام کرده اند.

مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت استان کرمان ادامه داد: مرزهای شلمچه و چزابه برای تردد زائران کرمان باز است، 84 هزار زائر از مرز شلمچه و 4500 هزار زائر از مرز چزابه اعزام خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه سامانه سماح تا دو روز قبل از اربعین باز است و مردم می توانند ابتدا به صورت موقت ثبت نام کنند و سپس ثبت نام خود را تکمیل کنند، گفت: زائران در صورت اعتبار یک ماهه گذرنامه می توانند وارد شوند. وارد عراق شوید.

آغاز سفر اربعین از 20 محرم/ قیمت پرواز اربعین در کرمان دو برابر قیمت است.

عرب نژاد افزود: هزار و 600 زائر خواهان سفر هوایی، هزار و 100 زائر ریلی و مابقی زائران با وسایل نقلیه عمومی و خودروهای شخصی هستند.

مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت استان کرمان بیشترین تعداد زائران ثبت نام شده را از شهرستان کرمات با 25 هزار زائر اعلام کرد و اظهار داشت: سفر اربعین از 20 محرم آغاز می شود و زائران می توانند 14 ساعت اقامت داشته باشند. روزهای تکمیل سفر

وی با اشاره به اینکه هزینه نهایی حمل و نقل عمومی هنوز اعلام نشده است، افزود: مصرف دو نوبت واکسن برای زائران الزامی است و اگر شش ماه از واکسینه شدن افراد می گذرد دوز تقویتی خود را تزریق کنند.

عرب نژاد خاطرنشان کرد: سال گذشته برای اعزام زائران به صورت هوایی مشکل داشتیم و بازار سیاهی در این زمینه در حال شکل گیری است و امسال نیز این زمزمه ها به گوش می رسد و طبق پیگیری های انجام شده یکی از شرکت های هواپیمایی قیمت گذاری کرده است. بلیط کرمان 12 میلیون تومان و الف. این شرکت همچنین 10 میلیون و 500 هزار تومان اعلام کرد; این در حالی است که وزارت راه و شهرسازی قیمت بلیت هواپیما به مقصد تهران را شش میلیون تومان اعلام کرد.

پیش اجلاس بین المللی و رزمندگان مقاومت اربعین در کربلا برگزار شد

حجت الاسلام و المسلمین سازندگی درباره فعالیت های کمیته فرهنگی ستاد اربعین گفت: سه گروه را برای انجام فعالیت ها تعیین کردیم؛ گروه وعظ و نماز به سرپرستی سازمان تبلیغات اسلامی، یاوران معنوی اربعین به سرپرستی نماینده ولی فقیه در استان، هیئت بانوان به سرپرستی مدیرکل امور بانوان استانداری کرمان.

رئیس کمیته فرهنگی ستاد اربعین استان کرمان با اشاره به اینکه همه موکب ها باید مبلغ داشته باشند، گفت: تلاش کردیم همایش بین المللی مقدماتی اربعین و سربازان مقاومت در کرمان برگزار شود اما این همایش مقدماتی برگزار شده است. به کربلا نقل مکان کرد.

وی گفت: اجلاس بین المللی اربعین و سربازان مقاومت با حضور 16 نفر از اساتید استان و اساتیدی از کشورهای لبنان، یمن، کربلا و نجف برگزار می شود.

سازندگی خاطرنشان کرد: نشست رسانه ای در کرمان خواهیم داشت و همچنین قرائت دعای اربعین ساعت 12:00 روز 18 صفر در ادارات برگزار می شود.

فعالیت 50 موکب کرمانی در ایام اربعین در عراق

فتحی با اشاره به فعالیت 50 موکب کرمانی در ایام اربعین در عراق گفت: سه موکب در نجف، یک موکب در سامرا و مابقی موکب ها در شهر کربلا خدمات رسانی می کنند.

رئیس کمیته مشارکت های مردمی ستاد اربعین استان کرمان ادامه داد: موکب رانندگان را در سال جاری در نظر گرفته ایم که خدمات تعمیراتی را به رانندگان ارائه می دهد و همچنین فعالیت هایی در زمینه تردد زائران از مرز به نجف یا نجف دارد. از نجف تا کربلا

وی گفت: اعزام اقلام و تجهیزات موکب ها از پنجم شهریور آغاز می شود و سرویس دهی موکب ها از 17 شهریور تا سه روز بعد از اربعین خواهد بود.

علی بابایی با تاکید بر اینکه موکب ماهان برای خدمت رسانی به زائران از اهمیت ویژه ای برخوردار است اظهار داشت: روشنایی و برق رسانی موکب در دست بررسی است و اقداماتی در این زمینه انجام شده و در حال اجراست.

شرح اقدامات انجام شده در راهپیمایی ماهان

استاندار کرمان ادامه داد: برای تامین آب شرب تعدادی منبع ذخیره آب تعبیه شده تا بتوانیم آب بهداشتی را تامین کنیم و همچنین 20 سرویس بهداشتی سیار، 30 چادر و 1000 تخته پتو توسط هلال احمر به موکب تحویل داده می شود.

وی بیان کرد: در حوزه ساخت و سنگفرش موکب ماهان کار در حال انجام است و درمانگاه سیار نیز در حال انجام است و برای تقویت آنتن دهی سیار BTS نصب و دو پمپ بنزین برای تامین سوخت در نظر گرفته می شود. به وسایل نقلیه

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید