تمدید مجدد ثبت نام داوطلبان پیاده روی اربعین در سامانه سماح


ساعت: 12:41
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۳
کد خبر: 1889824

عباس اسماعیلی گفت: مهلت ثبت نام در سامانه سماح برای حضور در مراسم پیاده روی اربعین حسینی تا چند روز مانده به اربعین تمدید شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عباس اسماعیلی در گفت و گو با خبرنگار بلاغ اظهار داشت: ثبت نام پیاده روی اربعین حسینی از 19 تیرماه آغاز شد و با توجه به استقبال زائرین این ثبت نام چندین بار تمدید شد و هم اکنون در آخرین تصمیم داوطلبان تا یک چند روز مانده به اربعین می توان در سامانه سماح ثبت نام کرد.

اسماعیلی افزود: تاکنون یک میلیون و 350 هزار نفر در کشور در سامانه سماح ثبت نام کرده اند که از این تعداد 58 هزار نفر از استان مازندران هستند.

به گفته وی، از بین متقاضیان مازندرانی، هزار و 700 نفر به دلیل مجاورت و امکانات مناسب برای سفر هوایی و مابقی از طریق مرزهای زمینی و عمدتاً مرز مهران اقدام کردند.

مدیرکل حج و زیارت مازندران ادامه داد: حدود 62 درصد از ثبت نام کنندگان در کشور مرز مهران و 23 درصد مرز شلمچه را انتخاب کردند که نشان دهنده ازدحام مردم در ایام اربعین حسینی در مرز مهران است و زائران باید برنامه ریزی کنند. سفر آنها

اسماعیلی گفت: هزینه ثبت نام در سامانه سماح حدود 20 هزار تومان است که مربوط به بیمه زائران است.

وی مزیت ثبت نام در سامانه سماح را موضوع بیمه زائران و دسترسی کامل به اطلاعات زائران عنوان کرد و افزود: این اطلاعات در اختیار کمیته های مختلف ستاد اربعین قرار می گیرد و بر اساس آن امکانات لازم در ستاد اربعین ارائه می شود. مرز برای زائران در نظر گرفته شده است.

اسماعیلی گفت: تزریق دو نوبت واکسن کرونا و داشتن گذرنامه شش ماهه از دیگر الزامات حضور زائران در مراسم اربعین حسینی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید