ستاد اربعین: زائران باید در سامانه سماح ثبت نام کنند

ستاد اربعین: زائران باید در سامانه سماح ثبت نام کنند

روز جدید ستاد مرکزی اربعین در اطلاعیه ای با اشاره به نیاز به بیمه زائران اربعین، از متقاضیان زیارت امام حسین (ع) خواست تا در سامانه سماح ثبت نام کنند.

متن ششمین پیام ستاد اربعین حسینی به شرح زیر است:

من حسین هستم
نام خدا
ایشان سفر اربعین حسینی (علیه السلام) را به اطلاع مردم عزیز و عاشقان اهل بیت علیهم السلام و تمامی مشتاقان رساندند.

1. با توجه به اینکه ارائه خدمات رفاهی، حمل و نقل و بیمه مناسب به زائران اربعین مستلزم تکمیل مراحل ثبت نام جهت آمادگی برای این خدمات خواهد بود، لذا تصریح می شود که تکمیل و نهایی شدن مراحل ثبت نام برای کلیه متقاضیان جهت شرکت الزامی است. در این راهپیمایی سالانه اربعین و پیش ثبت نام های قبلی ثبت نام قطعی محسوب نمی شود.

لذا کلیه افرادی که قبلاً پیش ثبت نام کرده اند و یا متقاضی شرکت در مراسم اربعین امسال هستند می بایست در اسرع وقت با مراجعه به سامانه سماح ثبت نام خود را تکمیل و نهایی کنند. بدیهی است هرگونه ویرایش اطلاعات در این مرحله قابل اجرا خواهد بود.

2. با توجه به لغو روادید زیارت اربعین، ثبت نام در سامانه سماح برای تمامی زائران اربعین الزامی بوده و ویزا محسوب می شود و در هنگام خروج از مرز کنترل می شود.

ثبت نام نهایی در سامانه سماح از سوم مرداد ماه آغاز شده و تا 3 شهریور ادامه دارد و تمامی متقاضیان زیارت اربعین باید در این سامانه ثبت نام و بیمه شوند و هزینه بیمه امسال 18 هزار تومان تعیین شده است. چرا که حفظ سلامت و کاهش هزینه های احتمالی زائران از مواردی است که ستاد مرکزی اربعین به آن توجه جدی دارد. در روزهای اخیر تعداد زائرانی که در سامانه سماح ثبت نام کرده اند به 2 میلیون نفر رسیده است. این در حالی است که پیش بینی می شود بیش از پنج میلیون ایرانی در زیارت اربعین شرکت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید