نمازگزاران اربعین باید در سامانه سماح ثبت نام کنند


ساعت: 10:33
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۵
کد خبر: 1890275

معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت از آغاز زمان ثبت نام زیارت اربعین خبر داد و تصریح کرد: شرایط امسال همه زائران را ملزم به ثبت نام در سامانه سماح می کند. همچنین داشتن پاسپورت یکی دیگر از شرایط مهم برای ارسال این سفر معنوی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت از آغاز زمان ثبت نام زیارت اربعین خبر داد و تصریح کرد: شرایط امسال همه زائران را ملزم به ثبت نام در سامانه سماح می کند. همچنین داشتن پاسپورت یکی دیگر از شرایط مهم برای ارسال این سفر معنوی است.

روابط عمومی سازمان حج و زیارت در تشریح این خبر و همچنین اعلام سایر شرایط زیارت اربعین اعلام کرد: از 10 جولای پیش ثبت نام اربعین از آغاز تاکنون حدود یک میلیون و 600 هزار نفر ثبت نام اولیه را انجام داده اند. بر اساس داده های این سامانه، بیش از 25 درصد از داوطلبان اربعین امسال برای اولین بار در پیاده روی اربعین شرکت می کنند. بیش از 60 درصد درخواست ها برای خروج از مرز زمینی مهران است.

نکته بعدی این است که ستاد مرکزی اربعین مسئولیت ثبت نام و اعزام زائران اربعین را به سازمان حج و زیارت محول کرده است. این ستاد که در وزارت کشور تشکیل شد، بیمه را یکی از ملزومات این سفر قرار داد و با تعیین قیمت آن 18 هزار تومان، سازمان حج و زیارت نیز از شامگاه یکشنبه 2 مردادماه ثبت نام نهایی اربعین را آغاز کرد.


نکات مهم ثبت نام اربعین

حجت الاسلام والمسلمین سحاب الله رحمانی – معاون امور زیارتی سازمان حج و زیارت وی درباره جزئیات این ثبت نام گفت: تمامی متقاضیان باید با ورود به سامانه سماح و پرداخت مبلغ تعیین شده برای بیمه که 18 هزار تومان است.

او اضافه کرد: افرادی که در مرحله پیش ثبت نام شرکت کردند لازم است از قسمت «وضعیت آهنگ» و «ویرایش» ثبت نام خود در سامانه سماح را فقط با وارد کردن کد ملی و شماره شناسه سرپرست گروه تایید و حق بیمه را پرداخت کنند.

رحمانی گفت: اگر فردی قصد ثبت نام دارد باید از قسمت ثبت نام با مطالعه شرایط و ضوابط ثبت نام کند. خروج از تشرف فقط تا دو روز قبل از تاریخ حرکت امکان پذیر است.

نائب رئیس سازمان حج و زیارت از متقاضیان خواست در پایان ثبت نام نهایی، کارت شناسایی صادره از سامانه را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه بیشتر موکب های اربعین از دهم صفر (16 شهریور) آغاز می شود، افزود: البته شرکت کنندگان در موکب هایی که قصد برپایی جایگاه های اقامه نماز را دارند، می توانند پس از طی مراحل مقرر در خصوص بیمه و… ، این سفر را زود شروع کنید.

رحمانی در خصوص دستورالعمل بهداشتی اظهار داشت: بر اساس مصوبه ستاد اربعین، تزریق حداقل دو دوز واکسن کرونا یکی از شروط ارسال به کشور عراق است و اگر شش ماه از تزریق آخرین نوبت گذشته باشد. ، تزریق دوز یادآور الزام در هنگام ثبت نام است.حتما درخواست وزارت بهداشت; پس لطفا واکسیناسیون خود را تکمیل کنید.

قائم مقام وزیر کشور با بیان اینکه امسال تعداد مرزهای زمینی برای زائران افزایش یافته و مرز خسروی از روز یکشنبه 2 مردادماه فعالیت خود را از سر گرفته است، تاکید کرد: متقاضیان مرزهای خروجی و تاریخ خروج و جزئیات زمان خود را مشخص کرده و مراقب باشند. چگونه سفر می کنید؛ زیرا توجه به موارد مطروحه در سامانه سماح موجب روان شدن رفت و آمد و خدمت رسانی به خادمان زائران می شود.

وی یادآور شد: گذرنامه معتبر مورد نیاز است. در صورت لزوم باید پاسپورت جدید تهیه شود و زائران زمان سفر خود را مدیریت کنند و تاریخ حرکت خود را به روزهای آخر موکول نکنند.

معاون وزیر افتخار گفت: در بین افرادی که ثبت نام می کنند اغلب تمایل به تردد از مرزهای زمینی دارند. تمامی کمیته های ستاد اربعین آماده خدمت رسانی هرچه بهتر به زائران هستند و سازمان حج و زیارت از هیچ تلاشی برای انجام وظیفه دریغ نخواهد کرد.


حجت الاسلام رحمانی درباره چرایی اجباری شدن ثبت نام در سامانه سماح وی بیان کرد: با توجه به لغو روادید، برای اینکه هر فرد بیمه شود، ثبت نام در سامانه سماح به عنوان شرط لازم و ضروری برای خروج از مرزها تعیین شد.

معاون امور افتخاری سازمان حج و زیارت از همه داوطلبان اربعین درخواست کرد به اطلاعیه های ستاد اربعین و همچنین اطلاعیه های سازمان حج و زیارت و شرایط مندرج در سامانه سماح توجه ویژه داشته باشند.


آاخبار مرتبط؛

دیدگاهتان را بنویسید