طرح نهضت ملی مسکن اسکان مردم است / ثبت نام 2.7 میلیون نفر / امکان ثبت نام برای برخی استان ها

ساعت: 15:15
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۶
کد خبر: 1800953

مدیرکل خدمات اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در گفت و گو با خبرنگار دانا:

مدیرکل خدمات اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با اشاره به برنامه دولت برای ساخت مسکن و ثبت نام بیش از 2 میلیون و 700 هزار نفر در این پروژه، آن را موفق توصیف کرد و گفت: طرح ملی مسکن فرصت است. برای رفع نیازهای واقعی.

پروانه اصلانی مدیرکل خدمات اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وی در خصوص طرح نهضت ملی مسکن گفت: این طرح فرصت خوب و مناسبی است که برای رفع نیاز واقعی افراد فاقد مسکن ایجاد شده است. این پروژه نیز با استقبال خوبی روبرو شد.

وی با اعلام اینکه تاکنون حدود 2 میلیون و 700 هزار نفر در نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند، افزود: یکی از مزایای این طرح این است که زنان بالای 35 سال و مردان بالای 45 سال نیز می توانند برای ثبت نام اقدام کنند و تنها چیزی که این افراد باید داشته باشند. یک اقامت پنج ساله در شهری که برای آن درخواست می کنند.

مدیرکل خدمات اقتصادی وزارت راه و شهرسازی گفت: این طرح باعث شده تا با رصد افراد، افرادی را که می توانند به این منازل دست پیدا کنند، شناسایی کنیم.

اصلانی ادامه داد: ثبت نام افراد مجرد 23 تا 45 سال ادامه دارد و اکنون امکان ثبت نام این افراد در نهضت ملی مسکن فراهم شده است. این متقاضیان مجرد طبق قانون موظفند قرارداد خود را قبل از تهیه مسکن ارائه کنند، زیرا این امر برای تشویق ازدواج و تشکیل خانواده برنامه ریزی شده است.

وی گفت: افراد متاهل، زنان صاحب شغل، زنان مطلقه و نخبگان علمی همچنان با راه اندازی بنیاد بیماران نخبه و خاص با نمایندگی وزارت بهداشت بدون شرط ازدواج فرصت ثبت نام دارند.

این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه ثبت نام کنندگان نباید دارای سابقه ملکی در 5 سال گذشته باشند، ادامه داد: سامانه برای استان هایی که تاکنون امکان ثبت نام وجود نداشته است باز است و در صورت عدم امکان ثبت نام می تواند در سامانه ثبت نام شرکت کند. طرح نهضت ملی ثبت تولید مسکن

اصلانی درباره برنامه اقدام ملی مسکن نیز توضیح داد: امروز طرح ملی مسکن و نهضت ملی مسکن تفاوتی با هم ندارند. بر اساس مصوبه ای که به شورای عالی مسکن رسیده است، این دو طرح کاملا شبیه هم هستند و در زمره طرح های کمکی مسکن قرار می گیرند. از نظر حمایت و نوع پرداخت و بازپرداخت وام با طرح های قبلی تفاوتی ندارند.

وی افزود: حتی در مصوبه جدید، واحدهای مسکن مهر باقی مانده نیز مشمول همان طرح‌های حمایتی می‌شوند و از همان حمایت‌ها برخوردار می‌شوند، به طوری که همه طرح‌های مسکن امروز در کنار هم قرار می‌گیرند و به نهضت مسکن معروف هستند. ناهمسان. کلیه ثبت نام ها از طریق وزارت راه و شهرسازی انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید