فردا آخرین مهلت ثبت نام در نهضت ملی مسکن / ثبت نام دو میلیون و 395 هزار نفر تا امروز

ساعت: 10:20
تاریخ انتشار: 1400/10/14
کد خبر: 1797781

تاکنون 2 میلیون و 395 هزار نفر در فراخوان مرحله اول طرح نهضت ملی مسکن که فردا 15 دی ماه به پایان می رسد، ثبت نام کرده اند و به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، این مهلت تمدید نخواهد شد. ثبت نام افراد مجرد تا پایان آذرماه آغاز خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امکان ثبت نام در سامانه ملی مسکن که از 28 مهرماه آغاز شده و در چند مرحله تمدید شده است، فردا 15 دی ماه 93 به پایان می رسد.محمود محمودزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت وگو با ایسنا، از این مهلت گفت وگو نخواهد کرد. تمدید شود که وزارت راه و شهرسازی برای شروع ثبت نام افراد مجرد برنامه ریزی و بررسی های قانونی را انجام دهد.

در فراخوان فاز اول پروژه مسکن ملی 2 میلیون و 395 هزار نفر تا 13 دی ماه در سامانه این طرح در سایت saman.mrud.ir ثبت نام کرده اند.

متقاضیان همزمان با ثبت نام بررسی می شوند. پاسخ اولیه به تمامی استعلام ها از جمله نداشتن سابقه فرم ج، سابقه مالکیت و تسهیلات خرید و ساخت بانک به طور کامل در سامانه گنجانده شده است.

مجردها تا پایان ژانویه می توانند ثبت نام کنند

پیگیر آخرین وضعیت پیشنهاد محمودزاده برای ثبت نام مشمولان در طرح ملی مسکن بودیم که گفت: دستورالعمل و بررسی های قانونی برای ثبت نام مشمولان تهیه شده است که موضوعات آن در وزارت راه و شهرسازی در حال رصد است. تاییدیه و انشالله تا پایان دی ماه امکان ثبت نام مجردها وجود دارد.

بنابراین گزارش، در حال حاضر امکان ثبت نام از زنان مجرد بالای 35 سال، معلولان، بیماران خاص و نخبگان علمی و همچنین مردان مجرد بالای 45 سال وجود دارد. افراد مجرد پس از صدور دستورالعمل می توانند ثبت نام کنند اما باید در زمان تحویل متاهل باشند.

ثبت نام در ۷۲۶ شهر در حال انجام است و ثبت نام نهضت ملی مسکن در ۶۷۴ شهر هنوز آغاز نشده است. در دستور کار افتتاح سایر شهرها برای اجرای نهضت ملی مسکن طی دو مکاتبه در 29 آبان و 27 آذرماه سال جاری است. نیازهای مربوط به تجهیزات و توسعه سیستم اعلام شد. پس از تهیه این موارد ثبت نام در تمامی شهرستان ها آماده است.

150 میلیون تن برای متقاضیان نهضت مسکن در تهران به ارمغان آورد

وزیر راه و شهرسازی چند روز پیش گفته بود: هنوز مبلغ دقیقی که نامزدهای طرح ملی مسکن آورده‌اند مشخص نشده است، اما فکر می‌کنم داوطلبان تهرانی در صورت آوردن ۱۵۰ میلیون تومان می‌توانند در این طرح صاحب خانه شوند.

رستم قاسمی درباره میزان مشارکت های این طرح نیز گفت: کسانی که امروز ثبت نام کنند، دو سال پس از تحویل بلوک، سهم آنها آغاز می شود. یعنی در دو سال آینده مبلغ 4 یا 5 میلیون تن یا هر رقم نامشخص دیگری سهم بزرگی نخواهد بود. امروز اگر فردی این وام 18 درصدی را دریافت کند و مثلاً 5 میلیون تن بپردازد، با توجه به تورم 15 سال آینده کشورمان، پرداخت اقساط 10 میلیون تنی رقم قابل توجهی نیست. در عین حال اطمینان حاصل می کنیم که متقاضیان اقساط را به صورت مرحله ای پرداخت می کنند. کسی که در حال حاضر 450 میلیون تن دریافت می کند می تواند 1.5 میلیارد تن را طی 20 سال آینده برگرداند، اما قطعاً کمک ها تدریجی خواهد بود.

تصحیح چهار استعلام (سابقه سکونت، سابقه ملک، فرم «ج» و ازدواج)

بر اساس مصوبه ۲۴ آبان ماه سال جاری هیئت دولت. اصلاح آیین نامه قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، افراد بی خانمان سرپرست خانواری هستند که و افراد تحت تکفل آنها زمین مسکن یا واحد مسکونی ندارند. از هیچ گونه تسهیلات دولتی یا یارانه ای موسسات عمومی غیردولتی مرتبط با تامین مسکن اعم از زمین، مسکن یا تسهیلات یارانه ای برای خرید یا ساخت مسکن استفاده نشده است.

اولویت متقاضیان بی خانمان بر اساس میانگین تقاضای هر استان در سامانه درخواست مسکن و بر اساس شاخص هایی مانند نداشتن سابقه ملک، مدت سکونت، درآمد و تعداد خانوار است. منفعت افرادی که دارای واحد مسکونی مشترک هستند بر اساس مساحت و کیفیت در شهرها و روستاهای مختلف تعیین می شود. موضوع این بند ظرف مدت شش ماه از تاریخ تصویب این آیین نامه توسط وزارت راه و شهرسازی تهیه و ابلاغ می شود.

بر این اساس دستورالعمل اولویت بندی محل سکونت و سابقه ملکی داوطلبان فاقد مسکن و تسهیلات بر اساس ضوابط تعیین شده از سوی وزارت راه و شهرسازی تدوین شده است که پس از تصویب در شورای عالی مسکن اعمال خواهد شد.

در خصوص ثبت نام افراد مجرد، بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی در جلسه شورای عالی مسکن در ۲۵ آبان ماه سال جاری، دستورالعمل مربوط به ثبت نام از داوطلبان مجرد توسط وزارت راه تدوین می شود. . و شهرسازی و پس از تصویب در شورای عالی مسکن اجرا خواهد شد.

بر اساس این پیشنهاد، متقاضیان مرد مجرد بالای 25 سال می توانند در طرح های کمک مسکن ثبت نام کنند. همچنین تحویل بلوک به آنها پس از اتمام ساخت و انجام تعهدات متقاضی منوط به ارائه صیغه نکاح می باشد.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید