ثبت نام بیش از 751 هزار نفر در سامانه نهضت ملی مسکن

ساعت: 10:40
تاریخ انتشار: 1400/08/12
کد خبر: 1781226

بر اساس آخرین آمار منتشر شده از سوی وزارت راه و شهرسازی، ۷۵۱ هزار و ۳۸۵ نفر در نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نهضت ملی مسکن یکی از سیاست های اصلی دولت سیزدهم در حوزه مسکن است که بر اساس آن ساخت 4 میلیون مسکن برای 4 سال دولت سیزدهم در برنامه دولت قرار دارد.

بر اساس قانون جهش مسکن تمامی دستگاه ها و وزارتخانه ها موظفند زمین های مازاد خود را برای اجرای این طرح اختصاص دهند.معرفی اجرای طرح ملی مسکن در وزارت راه و شهرسازی.

سایت سامان به نشانی saman.mrud.ir یک ماه پس از اعلام جهش تولید مسکن توسط رئیس جمهور راه اندازی شد و از ۲۸ مهرماه ثبت نام و نظارت بر متقاضیان واقعی مسکن آغاز شد. متقاضیان با داشتن چهار شرط ازدواج و سرپرست خانوار، حداقل 5 سال سکونت در شهر مورد تقاضا، بدون ملک شخصی و نهایتاً عدم استفاده از تسهیلات دولتی از ابتدای انقلاب مسکن تا کنون فرصت دارند ظرف مدت یک ماه تا 28 آبان ماه اقدام کنند. برای ثبت نام.

بر اساس این قانون، زنان خوداشتغال به شرط داشتن حداقل 35 سال سن، دارای معلولیت جسمی و حرکتی و 20 سال تمام می توانند در قانون جهش تولید مسکن (نهضت ملی مسکن) شرکت کنند. همچنین قانون محدودیت سنی برای سرپرستان خانوار در نظر نگرفته است، زیرا این افراد به عنوان سرپرست خانوار تعریف می شوند و این ملاک قانونگذار برای متاهل بودن یا سرپرستی خانوار است. در عین حال، زن و مرد سرپرست خانواری که به دلیل طلاق تنها زندگی می کنند و سرپرست فرزندان خود هستند، خانوار محسوب می شوند و بدون ضوابط سنی می توانند ثبت نام کنند.

بر اساس آخرین آمار تاکنون 751 هزار و 385 نفر در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند که تعداد آنها همچنان در حال افزایش است.

به گفته معاون مسکن وزیر، نظارت همزمان با ثبت نام و در مراحل مختلف انجام می شود. پذیرفته شدگان سایر مراحل پایش پس از نظارت اولیه و احراز صلاحیت به اداره کل راه و شهرسازی استان معرفی می شوند تا سابقه سکونت 5 ساله خود را بررسی کرده و در نهایت با تایید نهایی، اخذ تسهیلات و گشایش بلوکه حساب نام آنها در بانک تسهیلات. اهداکنندگان معرفی خواهند شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید