آبرسانی به 168 روستای خراسان شمالی با تلاش سپاه/پیش بینی 3500 روستای هفته دفاع مقدس


ساعت: 14:31
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۷
کد خبر: 1898072

حضرت جوادالائمه (ع) فرمانده خراسان شمالی فرمودند؛

سردار اسماعیل فرجی گفت: بر اساس پایش انجام شده در استان خراسان شمالی، در مجموع 168 روستای کم آب وارد قرارگاه امام حسن (ع) شده و عملیات اجرای آبرسانی آنها آغاز شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرترک از بجنورد، سردار اسماعیل فرجی فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی پیش از ظهر امروز در نشست خبری هفته دفاع مقدس در جمع اصحاب رسانه استان اظهار داشت: در چهل و دومین سالگرد پیروزی رزمندگان دفاع مقدس هشت سال گذشت می دانیم که امسال به برکت مدیریت دولت در حوزه کرونا شرایط برای اجرای برنامه های هفته دفاع مقدس طبق روال گذشته فراهم شد. سالهای قبل.

وی با بیان اینکه نظام سلطه و استکبار جهانی از هیچ قیام و دسیسه ای برای مقابله با انقلاب اسلامی ایران فروگذار نکرده است، گفت: دشمنان در سال های اخیر در عرصه های مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و در ابتدای انقلاب با رعب و وحشت، انفجارها و تقابل ها اهداف و سیاست های شیطانی را با مردم اجرا کردند، اما نتوانستند آسیب جدی به نظام وارد کنند، جنگ تحمیلی را آغاز کردند.

سردار فرجی افزود: سرانجام صدام با چراغ سبز آمریکا و 34 کشور همپیمان به ایران حمله کرد و قصد داشت ظرف یک هفته خود را به تهران برساند اما این هفته نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه پس از هشت سال جنگنده های ایرانی تمام سرزمین های اشغالی خود را اشغال کردند. در حالی که همزمان بخشی از خاک عراق را اشغال کرده بودند به تصرف عراق درآمدند.

با اشاره به اینکه رمز پیروزی رزمندگان اسلام، ولایت پذیری، اجابت دعوت امام است و می افزاید: امروز رمز پیروزی بر مشکلات، ایستادگی و قرار گرفتن در راه ولایت است، زیرا هر بار که ملت در مقابل دشمن می ایستد، پیروزی نصیب آن ملت می شود.

سردار فرجی خاطرنشان کرد: باید دفاع مقدس را با زبان های مختلف هنری به گفتمان تبدیل کنیم و با بهره گیری از عرصه فرهنگ و هنر، رشادت های رزمندگان دوران دفاع مقدس را به نسل آینده منتقل کنیم.

فرمانده حضرت جوادالائمه(ع) در خراسان شمالی ادامه داد: نیاز نسل جوان در جامعه امروز شناخت و آگاهی از فرهنگ پاسداری مقدس است.

سردار فرجی با اشاره به اینکه برای هفته دفاع مقدس امسال 54 برنامه با 3500 برنامه در نظر گرفته شده است، گفت: یکی از برنامه های مهم این هفته برپایی مراسم کهرمان شهید در سراسر کشور است که در استان ها و شهرستان ها برگزار می شود. .

وی همچنین تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس در تالار دانش پژوهان دانشگاه آزاد، پخش عطرافشانی در مزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا، سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه، فضاسازی، نواختن زنگ مقاومت، برپایی را برشمرد. مسابقات ورزشی و افتتاح پروژه های عمرانی برنامه های اصلی این هفته فهرست شده است.

همچنین در هفته دفاع مقدس تیم های پزشکی به روستاها و مناطق محروم اعزام و ویزیت رایگان عموم مردم از بیمارستان های تابعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و در حوزه دفاعی و امنیتی رژه نیروهای مسلح انجام می شود. نیروها در سی و یکم شهریور ماه با حضور تمامی نیروهای مسلح میزبان سپاه هستند.

فرمانده حضرت جوادالائمه(ع) خراسان شمالی نیز بازسازی عملیات عاشورا در شیروان و مسابقات تیراندازی بین نیروهای مسلح را از دیگر برنامه های پیش بینی شده در این هفته عنوان کرد.

سردار فرجی با اشاره به اینکه سپاه ماموریت های مختلفی دارد که با توجه به نیاز جامعه تعیین می شود گفت: یکی از نیازهای امروز جامعه مشکل محرومیت زدایی است و سپاه استان نیز در این عرصه ورود کرده و به اقدامات خوبی دست یافته است.

وی افزود: در پروژه های راهسازی سال گذشته 11 کیلومتر از جاده کتالیش به پیربز ساخته شد و قیر رایگان توسط گروه عمرانی ارتش استان تامین و در پروژه های راهسازی هزینه شد، پروژه های زیادی اجرا شد و دستاوردهای خوبی برای وضعیت اقشار محروم به دست آمد. .

سردار فرجی تصریح کرد: همچنین در حوزه تامین آب در چهار منطقه استان شامل دو منطقه رازو جرگلان، یک منطقه در بجنورد و یک منطقه در شیروان در مجموع این پروژه ها 14 درصد پیشرفت فیزیکی و 10 پروژه داشته است. روستاها در منطقه شیرین سو لوله هایی تعبیه شده که آب پایداری را در هفته دفاع مقدس تامین می کند.

وی با اشاره به اینکه در دولت قبل با ابلاغ آبفار، در مجموع 62 روستای فاقد آب شناسایی و برای بهره برداری از آب در خط قرار گرفتند، گفت: در مجموع 168 روستا به بهره برداری رسید. به همت امام حسن (ع) آب تامین شد.

سردار فرجی گفت: کار آبرسانی آغاز شده اما به دلیل صعب العبور بودن مناطق در مناطقی مانند راز و جرگلان کار به کندی پیش می رود در برخی موارد ناچار می شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: همچنین در حوزه کمک های دینی نیز 10 هزار و 750 بسته معیشتی به ارزش هر کدام 500 هزار ریال با همکاری قرارگاه حاتم در هفته دفاع مقدس توزیع می شود و هزار و 500 بسته کامل لوازم التحریر برای نیازمندان همه چیز آماده است.

انتهای پیام/ رحمانی

دیدگاهتان را بنویسید