حماسه سازان نیروی دریایی سپاه در مدرسه دفاع مقدس کارآموز می شوند/ تهیه ۷۱۴ کارنامه استانی برای دانشنامه دفاع مقدس

ساعت: 18:54
تاریخ انتشار: 1300/08/16
کد خبر: 1782390

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مارکاسی:

کریمی گفت: نیروهای مسلح کشور در 42 سال گذشته با مجاهدت ها و حماسه آفرینی های خود در بخش های مختلف نشان داده اند که در مکتب دفاع مقدس و شهید حاج قاسم سلیمانی تربیت شده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; گلمرضا کریمی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی امشب در جلسه شورای عالی دایره المعارف دفاع مقدس استان مرکزی گفت: یکی از مهمترین برکات است. دفاع مقدس افتخارات زیادی برای نظام اسلامی به جا گذاشته است که نمونه آن را در حماسه آفرینی قهرمانان ناوگان سپاه پاسداران در دریای عمان به وضوح مشاهده کرده ایم.

وی افزود: نسل استکبار و انقلابی تربیت شده دفاع مقدس در عملیات موفقیت آمیز شکست هژمون شیطان بزرگ در سرقت نفتکش ایرانی در آب های دریای عمان بار دیگر نشان داد که فرزندان روحول سقوط نخواهد کرد. هرگونه بار زورگویی و اسراف.»

مدیرکل حفظ آثار و تبلیغ ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: این اقدام حماسی در کنار نشان دادن عزت و اقتدار ملت ایران به جهانیان، بار دیگر افول استکبار جهانی را به نمایش گذاشت. ملت و حامیان آنها علیه انقلاب اسلامی به وضوح خود را در برابر هر تهدید و توطئه ای ثابت کرده است.

وی بیان کرد: نیروهای مسلح کشور در طول 42 سال گذشته با مجاهدت ها و حماسه آفرینی های خود در بخش های مختلف نشان داده اند که در مکتب دفاع مقدس و شهید حاج قاسم سلیمانی تربیت شده اند و امروز این فرهنگ باید جامعه را نجات دهد و یک زندگی جدید را حفظ کند. نسل خوب

کریمی ادامه داد: یکی از راهکارهای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جدید، تهیه دایره المعارف دفاع مقدس استان مرکزی است که زیرساخت های آن در طول سال های گذشته ایجاد شد. کنگره استانی شهدا «ما استان های پیشرو هستیم.

وی افزود: تبیین، ماندگاری، حفظ و انتقال حماسه های دفاع مقدس به نسل جدید با رویکرد علمی و پژوهشی مبتنی بر بیانات مقام معظم رهبری، راهبرد تدوین دایره المعارف استانی دفاع مقدس است که در آن تمامی توانمندی های استانی، از جمله پیشکسوتان و اساتید. ما با دانشمندان و اقشار مختلف کار کرده ایم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: برای تهیه مجموعه ای جامع امیدواریم جلد اول دانشنامه تا پایان سال ارائه شود.

وی نمایش اثربخشی، جامعیت فرهنگ پاسداری از نسل جوان را از دیگر اهداف دایره المعارف حراست خواند و گفت: ملت ایران و سربازان اسلام در حراست مقدس نشان داده اند که محدودیت ها نمی تواند جلوی انقلاب اسلامی را بگیرد. امروز در گام دوم باید از فرهنگ و تجربه پاسداری بهره ببریم که دایره المعارف گام مهمی در این راستا است.

کریمی خاطرنشان کرد: پیشرفت دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی مطلوب و قابل قبول است و تاکنون بیش از 714 رکورد در استان جمع آوری شده است و با توجه به تاثیرگذاری لایه ها و دستگاه های مختلف این تعداد مداخلات قطعا افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید