فرمانده نیروی دریایی سپاه: ارتش و نیروهای سپاه بر روی 38 کشتی تجاری مستقر هستند/ در آینده سرعت شناورهای سپاه چندین برابر سرعت ناوهای آمریکایی خواهد بود.

فرمانده نیروی دریایی سپاه: ارتش و نیروهای سپاه بر روی 38 کشتی تجاری مستقر هستند/ در آینده سرعت شناورهای سپاه چندین برابر سرعت ناوهای آمریکایی خواهد بود.

سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: سرعت شناورهای سپاه در آینده چندین برابر سرعت ناوهای آمریکایی خواهد بود. وی با اشاره به تلاش ارتش و سپاه برای تامین امنیت کشتی های تجاری گفت: نیروهای ارتش و سپاه برای تامین امنیت روی 38 کشتی تجاری مستقر هستند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: در آینده سرعت شناورهای سپاه چندین برابر سرعت ناوهای آمریکایی خواهد بود.

به گزارش «انتق»، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دوشنبه شب در گفت و گوی تلویزیونی درباره دستاوردهای اخیر این نیرو در زمینه تقویت توان رزمی اظهار داشت: موشک های بالستیک در آینده در نیروی دریایی سپاه استفاده می شود که به نظر من در نیروی دریایی لازم است. در واقع ناوگان سپاه از نظر تجهیزات و فضا استراتژیک است.

به گزارش فارس، وی با بیان اینکه بر اساس دستورات فرمانده معظم کل قوا، نیروی دریایی سپاه نیروی بسیار مهمی است، افزود: نیروی دریایی سپاه برای تبدیل شدن به یک نیروی عملیاتی نیازمند تجهیزاتی است که بتواند در سریع ترین زمان تبدیل شود. از هر جایی کار کنید

وی افزود: دو ناو دیگر کلاس شهید سلیمانی در دست ساخت داریم که یکی کشتی شهید حسن باقری و دیگری کشتی شهید صیاد شیرازی است که یکی از آنها توسط وزارت دفاع و دیگری توسط نیروی دریایی سپاه ساخته شده است.

وی با بیان اینکه زیردریایی شهید باقری آماده است و در سال جدید رونمایی می شود، افزود: زیردریایی شهید باقری می تواند تا فاصله 150 کیلومتری با هواپیماهای دشمن درگیر شود.

فرمانده نیروی دریایی سپاه درباره ناو شهید مهدوی که به تازگی به ناوگان این نیرو ملحق شده است، گفت: ناو شهید مهدوی دارای انواع پهپادهای انتحاری و شناسایی و پهپادهای عمود پرواز و برد پهپادهای انتحاری شهید مهدوی است. کشتی به 1300 کیلومتر می رسد.

سردار تنسیری با اشاره به دیگر ویژگی های شهید مهدوی گفت: شهید مهدوی یک ناو پشتیبانی رزمی با ماموریت پشتیبانی است و می تواند 5 بالگرد در پاشنه و 4 بالگرد روی عرشه را در خود جای دهد. این کشتی قابلیت حمل موشک و قایق را نیز دارد.

وی ادامه داد: شهید مهدوی دومین کشتی اقیانوس پیما نیروی دریایی انقلاب کره پس از شهید رودکی است. البته شناگر شهید رودکی به تجهیزات حفاظتی مختلفی نیز مجهز است.

سردار تنسیری گفت: تاکنون 720 موشک انداز، راکت انداز، اژدر انداز و کشتی اقیانوس پیما و همچنین سامانه موشکی و سامانه جنگلی را وارد ناوگان سپاه کرده ایم.

وی با بیان اینکه اضافه شدن دهم به ناوگان سپاه تفاوت اساسی با الحاقات قبلی دارد، افزود: روزی آرزو داشتیم بتوانیم روی کشتی های عاشورایی که پایین ترین پایگاه ناوهای سپاه است، موشک نصب کنیم.

سردار تنسیری تصریح کرد: ناوهای طارق نیروی دریایی سپاه مجهز به موشک های 180 کیلومتری هستند که توسط نیروی دریایی سپاه طراحی و ساخته شده و این ناو می تواند این موشک را با سرعت 60 گره دریایی شلیک کند.

وی در خصوص تجهیز ناوهای نیروی دریایی سپاه به موشک های پدافندی، دغدغه فرماندهان ما را فکر پوشش هوایی ناوها عنوان کرد و خاطرنشان کرد: موشک کوثر 200 را روی کشتی عاشورا نصب کرده ایم و این موشک 10 کیلومتر برد دارد. . همچنین موشک نواب ساخت شرکت صنایع هوافضای Wadja که یک موشک پرتاب عمودی است و بر روی قایق ذوالفقار با سرعت 70 گره دریایی نصب می شود.

فرمانده ناوگان سپاه ادامه داد: 4 فروند موشک نواب بر روی این کشتی نصب شده است. همچنین قایق شهید سلیمانی مجهز به موشک نواب است و ما این موشک را که برد 25 کیلومتری دارد با موفقیت آزمایش کرده ایم.

سردار تنسیری تاکید کرد: موشک های صیاد 3 با برد 150 کیلومتر بر روی ناو شهید سلیمانی نصب شده است.

وی همچنین درباره سرعت شناورهای سپاه گفت و با بیان اینکه سرعت شناورهای سپاه در حال حاضر 90 گره دریایی معادل 170 کیلومتر در ساعت است، گفت: این شناورها دارای موشک های کروز نصیر با برد 120 کیلومتر هستند. و در آینده سرعت کشتی های سپاه به 120 گره دریایی یعنی 200 کیلومتر در ساعت می رسد ساعت در راه است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه همچنین درباره حضور شناورهای سرنشین دار در زرادخانه این نیرو گفت: یک پهپاد (شناور از راه دور) با هوش مصنوعی داریم که دارای سرنشین (فرمانده) و 30 تا 50 هواپیمای پیرو است که در رویداد نابودی رهبر با دیگری جایگزین می شود

وی با اشاره به تلاش ارتش و سپاه برای تامین امنیت کشتی های تجاری گفت: نیروهای ارتش و سپاه برای تامین امنیت روی 38 کشتی تجاری مستقر هستند.

دیدگاهتان را بنویسید