فرمانده نیروی دریایی سپاه: اگر ناو و موشک نباشد معیشت نداریم / 6 سیلی محکمی به آمریکایی ها زدیم; آنها به تعدادی از کشتی ها، کشتی ها و نفتکش های ما ضربه زدند. کشتی آنها را هم از کار انداختیم

فرمانده نیروی دریایی سپاه: اگر ناو و موشک نباشد معیشت نداریم / 6 سیلی محکمی به آمریکایی ها زدیم;  آنها به تعدادی از کشتی ها، کشتی ها و نفتکش های ما ضربه زدند.  کشتی آنها را هم از کار انداختیم

سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: جوانان ما باید در جاده های دریای نور حضور پررنگی داشته باشند، دریا فرصت و راهبرد بزرگی است. از آنجایی که 90 درصد تجارت ما از طریق دریا انجام می شود، حتی نفت و گاز ما نیز از دریا استخراج می شود. اگر کشتی و موشک نباشد، رزق و روزی نخواهیم داشت. به لطف خدا و اراده قوی ما آمریکایی ها شکست خوردند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: امروز اگر آمریکایی ها در خلیج فارس کاری از دستشان برنمی آید می دانند که در جنگ هشت ساله دست ما خالی بود و سلاح های ما آرپی جی و دوشکی بود، اما چطور می توانند 6 عدد سنگین تحویل دهند. سیلی به یاری خدا؟» ما به گوش آمریکایی ها بازی کردیم، آنها به چند کشتی، کشتی و نفتکش های ما ضربه زدند و ما نیز کشتی های آنها را از کار انداختیم.

سردار علیرضا تنگسیری فرمانده ناوگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش «اعتلای اخلاص» و «تجلیل از شرکت کنندگان در راهیان نور» در سالن 5 آذر سازمان بسیج مستضعفین در سخنرانی با گرامیداشت دهه کرامت ولایات، گفت: شهدا، دست بر سینه می گذارم. راهیان نور تکنولوژی و حرکت بزرگ است. از سال 1381 بازدید از یادمان «والفجر 8» که مشهد غواصان شهید نیروی دریایی سپاه است را آغاز کردیم.

به گزارش ایسنا، وی افزود: پیکر مطهر هشت شهید در این یادمان به خاک سپرده شده است. در سال 1369 راهیان خلیج فارس را با حاج آقا شیرازی تأسیس کردیم و جنگ ناگفته دریا را شروع کردیم و پس از مدتی راهیان نور ویژه را در جزایر نازعات راه اندازی کردیم. نیروی دریایی سپاه 805 شهید تقدیم کرد، اما در یک سال و نیم 9 شهید در جنگ با آمریکا تقدیم کردیم.

وی یادآور شد: جوانان ما باید در نور دریا حضور پررنگی داشته باشند. دریا یک فرصت و استراتژی عالی است. از آنجایی که 90 درصد تجارت ما از طریق دریا انجام می شود، حتی نفت و گاز ما نیز از دریا استخراج می شود. اگر کشتی و موشک نباشد، رزق و روزی نخواهیم داشت. به لطف خدا و اراده قوی ما آمریکایی ها شکست خوردند.

وی ادامه داد: 2200 کیلومتر به سمت جنوب و 820 کیلومتر به شمال مرز دریایی داریم. علاوه بر این ما جزایر بسیار مهمی داریم که به عنوان یک ناو هواپیمابر می تواند امنیت منطقه دریایی را حفظ کند زیرا توانایی پرواز از آن را دارد. جزایر بوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک نقش استراتژیک و ویژه ای دارند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: آبراه بین المللی در خلیج فارس وجود دارد اما آب بین المللی وجود ندارد. نفت خلیج فارس متعلق به ایران و همسایگان آن است. دولت برای جوانان است. دشمنان به سمت خلیج فارس می آیند، اما جوانان ما با قاطعیت به آنها هشدار می دهند که شما حق ورود به این آبراه را ندارید و سر به زیر می آورند و مسیر را عوض می کنند. ما در این نبرد نابرابر در برابر دشمنان خود پیروز هستیم. از مزایایی که مختص ملت بزرگ و شهیدپرور ایران است، دست برنخواهیم داشت. اگر دشمن بخواهد ما را بکشد ما شهید می شویم و عاقبت به خیر می شود.

دیدگاهتان را بنویسید