رئیس دانشگاه امیرکبیر: اعتراضات دانشجویی در دو هفته اخیر برای چندمین بار به تنش کشانده شد/ تعدادی نیروی جدید به جمع همکاران ما در نیروی انتظامی اضافه شدند/ اگر حوادثی مانند حمله به فارابی رخ دهد. ساختمان ها تکرار می شوند، ما به ناچار باید از ابزار دانشگاه استفاده کنیم تا روند استفاده را متوقف کنیم

رئیس دانشگاه امیرکبیر: اعتراضات دانشجویی در دو هفته اخیر برای چندمین بار به تنش کشانده شد/ تعدادی نیروی جدید به جمع همکاران ما در نیروی انتظامی اضافه شدند/ اگر حوادثی مانند حمله به فارابی رخ دهد. ساختمان ها تکرار می شوند، ما به ناچار باید از ابزار دانشگاه استفاده کنیم تا روند استفاده را متوقف کنیم

روز جدید سید حسن کدسی پور رئیس دانشگاه امیرکبیر گفت: بر اساس تصمیم هیات رئیسه مقرر شد با مدیریت دانشکده ها و با هماهنگی آنها برای مدتی اعتراضاتی برگزار شود.

سید حسن کدسی پور رئیس دانشگاه امیرکبیر در نشست اساتید دانشگاه صنعتی امیرکبیر با هیات رئیسه این دانشگاه گفت: مصمم هستیم در راستای حفظ استانداردهای آموزشی و پژوهشی و برقراری نظم در دانشگاه گام های اساسی برداریم. علاوه بر توجه به مشکلات اجتماعی و سیاسی.

وی با اشاره به اتفاقات اخیر دانشگاه امیرکبیر گفت: در دو هفته اخیر اعتراضاتی که در دانشگاه صورت گرفت برای چندمین بار منجر به بروز تنش در محوطه دانشگاه شد.

کودی پور تاکید کرد: دانشکده ها و معلمان می توانند در مدیریت این گونه حوادث و ایجاد زمینه گفتگو و اعتراض بدون مرز و تنش نقش اساسی داشته باشند. از این رو از روسای دانشکده ها خواسته شد تا تعامل مستقیم با دانشجویان را حفظ و تقویت کنند و زمینه گفتگو، انتقاد و اعتراض مسالمت آمیز را برای دانشجویان فراهم کنند.

امیرکبیر رئیس دانشگاه صنعتی افزود: روز سه شنبه 3 آبان تجمعی بدون کسب مجوز در محوطه دانشگاه برگزار شد. غالباً در تجمعاتی که بدون مجوز صورت می گیرد، احتمال خشونت، برخورد و سردادن شعارهای خام دور از ذهن نیست، لذا بر اساس وظایف قوانین دانشگاه، شرکت کنندگان موظف به پراکنده شدن در تجمع هستند.

وی با اشاره به اینکه برخی از دانشجویان همچنان روند گذشته را تکرار می کنند، افزود: بدیهی است در این شرایط پایان این امر محدودیتی ندارد و بودن یا نبودن مجوز اهمیتی ندارد و شعارهایی با محتوای «براندازی خشن» می تواند باشد. به راحتی استفاده شود.” احتمال وقوع مجدد حوادثی مانند حمله به ساختمان فارابی کاملا وجود دارد، باید از ابزارهای دانشگاه برای جلوگیری از این روند استفاده کرد.

کودسی پور خاطرنشان کرد: در این میان عده ای بارها خواستار عدم برخورد با دانشجویان هستند و همواره هرگونه سهل انگاری و کم خدمتی را به گروه هایی مانند آیین نامه دانشگاه نسبت می دهند.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر یادآور شد: در روزهای اخیر دانشجویی با پرتاب یک قطعه بلوک سیمانی، سر یکی از ماموران نیروی انتظامی را به شدت مجروح کرد. بنابراین او بیهوش شد و به بیمارستان منتقل شد. آیا توبیخ و سرزنش مأموران نیروی انتظامی به خاطر وظیفه حفظ نظم و آرامش در محوطه دانشگاه جایز است؟ آیا نباید دانشجویان خاطی را به خاطر برخی اقدامات مانند ضرب و جرح، شکستن درب ساختمان فارابی، فحش و توهین، هجوم به جلسه شورای دانشگاه و … مورد توبیخ قرار داد؟ آیا کارکنان دانشگاه با وجود چنین رویدادهایی انگیزه ای برای انجام وظایف خود دارند؟

وی با اشاره به وضعیت امنیتی موجود، نگرانی از امنیت خوابگاه های واقع در منطقه متشنج اطراف دانشگاه و عقب ماندگی کار، گفت: بنا به درخواست دانشگاه از وزارت علوم، تعدادی نیروی جدید به این دانشگاه اضافه شده است. تعداد همکاران ما در بخش اجرای قانون.

کودسی پور تاکید کرد: البته همکاری با تعدادی از این همکاران معرفی شده از سوی وزارت علوم به سرعت قطع شد زیرا این نگرانی وجود داشت که نتوانند با آیین نامه دانشگاه هماهنگی داشته باشند و اولویت اصلی ما هماهنگی، همکاری است. و تعامل کارکنان از مقررات با محیط دانشگاه.

وی گفت: اکنون دانشگاه در شرایط خاصی قرار دارد، برخی عوامل و اقدامات امنیت دانشگاه را تهدید می کند. امیدواریم با حکمرانی صحیح بتوانیم در کنار آموزش و پژوهش نظم داشته باشیم و برای توسعه کشور تلاش کنیم. همچنین وقتی مشکلی در دانشگاه پیش می آید به عنوان یک کارمند دانشگاه احساس مسئولیت می کنم و برای رفع آن اقداماتی انجام می دهم.

دیدگاهتان را بنویسید