وقتی افراد بی حجاب به دادگاه احضار می شوند بیش از یک میلیون تومان جریمه می شوند و در صورت تکرار با افزایش جریمه و محرومیت از امکانات رفاهی در جامعه مواجه می شوند.

وقتی افراد بی حجاب به دادگاه احضار می شوند بیش از یک میلیون تومان جریمه می شوند و در صورت تکرار با افزایش جریمه و محرومیت از امکانات رفاهی در جامعه مواجه می شوند.

کمیته انضباطی در خصوص این افراد در پایان سال تصمیم گیری می کند/ خودروی افراد بی حجاب از یک تا 20 روز توقیف می شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی گفت: افرادی که در داخل خودرو اقدام به حجاب کنند، وسیله نقلیه آنها از یک روز تا 20 روز توقیف و افراد بی حجاب در اماکن عمومی جریمه می شوند.

با توجه به مرجع “انتخاب”؛ حجت الاسلام نسایی زهان افزود: زمانی که افراد مجرم عفاف و حجاب به دادگاه معرفی و احضار شوند، طبق ماده 638 قانون مجازات اسلامی بیش از یک میلیون تومان جزای نقدی محکوم می شوند و در صورت تکرار کنید، آنها با افزایش جریمه و محرومیت از امکانات رفاهی جامعه مواجه خواهند شد.

به گزارش صداوسیما، وی گفت: در صورتی که کارکنان اداره نسبت به حجاب یابی خارج از ساعات کاری و خارج از محیط کار اقدام کنند و شناسایی شوند، مشخصات آنها به اداره مربوطه ارسال و کمیته انضباطی در خصوص موضوع به کمیته انضباطی ارسال خواهد شد. این افراد در پایان سال تصمیم گیری می شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خود با بیان اینکه به دنبال پرونده سازی در دستگاه قضایی نیستیم، گفت: تا امروز هیچ پرونده ای در رابطه با گشایش حجاب در دادگاه های ما ثبت نشده است.

حجت الاسلام نسایی زهان با بیان اینکه سایر افراد تنها با تذکر شفاهی در اماکن عمومی می توانند به افرادی که کشف حجاب کرده اند تذکر دهند، گفت: البته این افراد باید طبق قانون و با آموزش این کار را انجام دهند.

وی افزود: اگر در ساختمانی افرادی هستند که حجاب دارند و آن را تبلیغ می کنند باید به پلیس اطلاع داده شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با بیان اینکه رفع حجاب بر اساس ماده 638 قانون مجازات اسلامی و بازدارنده جرم است، گفت: رسیدگی به جرم رفع حجاب در اصل 19 قانون اساسی به صورت مستقیم انجام می شود. صلاحیت دادگاه ها

حجت الاسلام نسایی زهان با بیان اینکه مجازات افشای حجاب مشخص است و مستقیماً به مراجع قضایی منتقل می شود، افزود: انتظار می رود مردم در این زمینه وارد عمل شده و با امر به معروف و نهی از منکر این موضوع را مدیریت کنند.

وی با بیان اینکه وظیفه داریم در چارچوب قانون و مقررات نسبت به جرم افشای حجاب اقدام کنیم، گفت: وزارت کشور در این خصوص بخشنامه ای صادر کرده و وظایف همه در این بخشنامه مشخص شده است.

با اشاره به تعهدات کلیه دستگاه های دولتی، شهرداری ها، دانشگاه ها و …. دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در زمینه کشف حجاب گفت: در صورتی که افراد در هر یک از دستگاه های دولتی و خصوصی اقدام به کشف حجاب کنند، رئیس آن اداره مسئول است و در صورت حضور در پارک ها، شهرداری مسئول این اقدام است و در دانشگاه ها دانشگاه مسئول است و نیروی انتظامی نیز اماکن و معابر را مورد بازرسی و نظارت قرار می دهد.

حجت الاسلام نسایی زهان با بیان اینکه پرونده افراد مستند به این گروه ها به مراجع قضایی ارسال می شود، افزود: دادگاه این افراد را احضار می کند و در چارچوب قانون با آنها برخورد می شود.

دیدگاهتان را بنویسید