افزایش بیش از 100 درصدی 7 جریمه رانندگی / جریمه سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، انحراف به چپ و اعوجاج پلاک خودرو، میلیون‌ها دلار خواهد بود.

افزایش بیش از 100 درصدی 7 جریمه رانندگی / جریمه سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، انحراف به چپ و اعوجاج پلاک خودرو، میلیون‌ها دلار خواهد بود.

سردار سید تیمور حسینی جانشین پلیس راهور با تاکید بر اینکه در حال حاضر جرایم راهنمایی و رانندگی به هیچ وجه بازدارنده نیست، گفت: از وزارت دادگستری درخواست کرده ایم که مجموع 7 تخلف از 120 موردی که برای آنها قانون مجازات وجود دارد افزایش یابد. بیش از 100 درصد وی افزود: سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، انحراف به چپ و اعوجاج پلاک از جمله جرایمی است که پلیس پیشنهاد داد جریمه این تخلفات به بیش از یک میلیون تومان افزایش یابد.

جانشین پلیس راهور فرجا از افزایش بیش از 100 درصدی 7 جریمه رانندگی خبر داد و گفت: میزان تخلف این جرایم در حال حاضر بین 100 تا 400 هزار تومان است که با این محاسبه به بیش از یک میلیون تومان می رسد.

افزایش میزان «جرایم رانندگی خودرو» مشکلی است که پلیس راهنمایی و رانندگی به دلیل عدم بازدارندگی این جرایم و ردپایی از سوی مقامات مسئول مطرح می کند.

پلیس معتقد است در صورت افزایش تعداد برخی تخلفات خطرناک رانندگی، این مشکل می تواند به کاهش تصادفات و تلفات جانی کمک کند.

سردار سید تیمور حسینی، جانشین پلیس راهور در این خصوص با تاکید بر اینکه تخلفات رانندگی در حال حاضر بازدارنده نیست، گفت: از وزارت دادگستری درخواست کرده ایم که از 120 مورد تخلف، 7 مورد تخلف افزایش یابد. ، بیش از 100٪ افزایش.

وی افزود: سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، انحراف به چپ و اعوجاج پلاک از جمله جرایمی است که پلیس پیشنهاد داد جریمه این تخلفات به بیش از یک میلیون تومان افزایش یابد.

سردار حسینی درباره تخلفاتی که اکنون بین 100 تا 400 تومان است، گفت: تخلفاتی مانند نبستن کمربند ایمنی و پارک دوبل که تصادف در حین رانندگی محسوب نمی شود، مشمول این افزایش نمی شود اما به عنوان مثال جریمه رانندگی در حالت مستی که الان 400 هزار تومان است به 2 میلیون تومان افزایش می یابد.

با افزایش آمار تخلفات رانندگی، این شبهه ایجاد می شود که شاید برخی از ماموران پلیس بخواهند از این موضوع سوء استفاده کنند و از آن سود ببرند. با این حال سردار حسینی احساس می کند پلیس به سمت کاهش نقش عامل انسانی در ثبت تخلفات رانندگی حرکت می کند، هرچند مردم می توانند تخلفات را در سامانه 197 به مسئولان پلیس اطلاع دهند تا با متخلف برخورد شود.

دیدگاهتان را بنویسید