افزایش 200 تا 300 درصدی تخلفات رانندگی/جریمه عبور از چراغ قرمز یک میلیون تومان

افزایش 200 تا 300 درصدی تخلفات رانندگی/جریمه عبور از چراغ قرمز یک میلیون تومان

معاون راهنمایی و رانندگی فراجه از برخورد پلیس با افزایش تخلفات منجر به تصادفات جاده ای خبر داد.

سردار سید تیمور حسینی درباره تعداد جرایم رانندگی در کشور گفت: چند سالی است که در جرایم رانندگی تجدیدنظر نشده و همان نرخ های قدیمی اعمال می شود. ما در پلیس راهنمایی و رانندگی معتقدیم باید در کنار اقداماتی مانند فرهنگ سازی و… بازدارندگی از جرایم رانندگی را افزایش دهیم و در واقع اینطور نباشد که فردی تصور کند هزینه تخلف برایش کم است. و اگر خلافی مرتکب شود برایش به صرفه تر است.

و ادامه داد: در این راستا از طریق وزارت دادگستری پیشنهادی به دولت دادیم و درخواست افزایش مکرر جریمه تخلفات رانندگی کردیم. جرایمی مانند سرعت غیرمجاز و سبقت غیرمجاز، عبور از چراغ قرمز، عبور از چپ، مارپیچ و اعدام، رانندگی در حالت مستی و غیره از جمله جرایم حادثه‌آفرین جاده‌ای است که پیشنهاد افزایش جریمه‌ها را داده‌ایم و امیدواریم دولت به زودی آن را پیشنهاد و تصویب کند.

جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا همچنین با بیان اینکه میزان جرائم چندین برابر می شود، گفت: میزان تخلف برای تخلفات باید افزایش یابد، پیشنهاد ما این است که 200 تا 300 درصد افزایش یابد. همانطور که گفتم جریمه جریمه تخلفات ناشی از تصادف جاده ای باید به گونه ای باشد که بازدارنده باشد زیرا اساس و فلسفه جریمه رانندگی ایجاد بازدارنده و نجات جان راننده، سرنشینان خودرو و غیره است. کاربران جاده .

دیدگاهتان را بنویسید