۳۲۷ دستگاه خودرو فاقد پلاک و پلاک مخدوش در کرمانشاه توقیف شدند

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه:

بنا بر اعلام فرمانده انتظامی استان کرمانشاه طی آبان ماه سال جاری ۳۲۷ دستگاه خودرو فاقد پلاک و یا پلاک مخدوش در کرمانشاه اوقیف شده‌اند.


به گزارش

خبرگزاری موج

کرمانشاه

،  سردار مهدی حاجیان در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز طرح برخورد با خودروهای متخلف از جمله خودروهایی که فاقد پلاک بوده و یا پلاک مخدوش داشته و یا ارقام آن دستکاری شده، افزود: در این طرح که از ابتدای آبان آغاز شده همچنین با خودروهایی که آلودگی صوتی ایجاد کنند و یا با حرکات نمایشی باعث اخلال در نظم ترافیکی شوند و نیز خودروهایی که در وضعیت فنی و ظاهری آنها نظیر ارتفاع آنها تغییر ایجاد شود، برخورد قانونی صورت می گیرد.

حاجیان با بیان اینکه پلاک خودرو هویت آن محسوب می شود، تصریح کرد: برابر قانون، تردد وسایل نقلیه بدون پلاک در سطح معابر ممنوع بوده و در صورت مشاهده حتما توقیف خواهد شد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه همچنین دستکاری در ارقام پلاک و استفاده از پلاک غیر را برابر ماده ۷۲۰ قانون مزاجات اسلامی جرم دانست و گفت: قانونگذار از شش ماه تا یک سال حبس برای افراد متخلف مجازات تعیین کرده است.

وی افزود: در این طرحی که از ابتدای آبان آغاز شده ۳۲۷ دستگاه خودرو توقیف و روانه پارکینگ شدند و ۱۶ نفر نیز به دلیل دستکاری در ارقام پلاک به دستگاه قضایی معرفی شدند.

حاجیان گفت: طی تعامل با دستگاه قضایی، خودروهای فاقد پلاک به مدت یک ماه به صورت سیستمی و فیزیکی توقیف خواهند شد.




آیا این خبر مفید بود؟