خودروهای با پلاک مخدوش مشکل محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان/ مجازات های سنگینی در انتظار متخلفان است.


ساعت: 11:41
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۰
کد خبر: 1917113

در چارچوب مصوبات کمیسیون راهداری سیستان و بلوچستان با هماهنگی مراجع قضایی؛ خودروهای دارای پلاک مخدوش یا فاقد معاینه فنی علاوه بر ابطال گواهینامه، حداقل به مدت ۶ ماه توقیف می شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرهامون ، تردد خودروهای با پلاک مخدوش یکی از مهمترین چالش های مسافران و رهگذران در محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان است، چرا که اکثر رانندگان این خودروها را تشکیل می دهند. قاچاقچیان سوخت که ناشی از اعوجاج پلاک است خودروها به نوعی قانون را دور می زنند.

فراری اگرچه برای چنین افرادی خوب است، اما زمینه بروز انواع حوادث رانندگی و ارتکاب جرایم رانندگی را فراهم می کند و خانواده های زیادی را داغدار می کند.


حسین مدرس حیبانی استاندار سیستان و بلوچستان در حاشیه کمیته اجرایی حمل و نقل جاده ای و شورای راهبردی حوادث با اشاره به تلفات جاده ای؛ وی گفت: این استان با کمترین تصادفات بیشترین تلفات را داشته و متأسفانه 92 درصد تصادفات جاده ای به صورت تصادفی و در جاده های تک خطه رخ داده است.

وی با بیان اینکه برای کاهش خسارات باید اولویت و تمرکز بر نقاط حادثه خیز باشد، اظهار داشت: بیشتر عوامل تصادفات عوامل انسانی هستند، نهادهای فرهنگی نقش مهمی در کاهش تصادفات و فرهنگ سازی رعایت قوانین دارند. قوانین و اصول ایمنی

این مقام مسئول با بیان اینکه خوشبختانه اتوبوس ها در تصادفات جاده ای دچار نشدند، افزود: طی مصوبات کمیسیون راهداری با هماهنگی مقام قضایی؛ این اتوبوس ها در حال انجام است. وسایل نقلیه با پلاک مخدوش یا بدون MOT، به غیر از ابطال پلاک خودرو، منجر به باطل شدن وسیله نقلیه برای حداقل 6 ماه می شود.

مدرس حبانی ادامه داد: با توجه به حساسیت شغل رانندگی، استراحتگاه های مناسب برای رانندگان باید در جاده ها تعبیه شود و محور گشت دوگانه به سراوان حائز اهمیت است زیرا دو قسمتی این جاده به عنوان نقطه تصادف و پرتردد یک به تصور می شد که او قبلاً از ترافیک خارج شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: 44 درصد واژگونی و انحراف خودرو از جاده، 34 درصد تصادف چند وسیله نقلیه، 7 درصد تصادف خودرو به جاده، 1 درصد تصادف وسیله نقلیه با شی و 14 درصد سایر موارد. عوامل ایجاد تصادفات جاده ای در سیستان و بلوچستان


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید