قاچاق سوخت و سرقت علائم ایمنی؛ مشکل در محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان / واژگونی خودرو; تهدید در جاده های بیابانی

زمان: 08:31
تاریخ انتشار: 1400/09/13
کد خبر: 1789274

قاچاق سوخت، قاچاق خارجی و سرقت تابلوهای ایمنی از مهمترین مشکلات محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان است که هر ساله خانواده های زیادی را ناراحت می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از بلاغ ، قاچاق سوخت، تردد غیرمجاز خارجی و سرقت تابلوهای ایمنی از مهمترین مشکلات محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان است که متاسفانه اغلب ناشی از جولان است، تصادف وحشتناکی هستیم. . که باعث تلخی بسیاری از خانواده ها شد.

در سیستان و بلوچستان بدترین نوع قاچاق، قاچاق سوخت است که اغلب در محورهای جنوبی استان صورت می گیرد. بیکاری و نداشتن شغل مناسب باعث شده است که بسیاری از جوانان در جاده های ناهموار سیستان و بلوچستان به این شغل کاذب روی بیاورند و گاه حتی به زندگی خود ادامه دهند.

شرایط کویری و طولانی بودن شبکه جاده ای سیستان و بلوچستان از دیگر عواملی است که باعث می شود در محورهای مواصلاتی این منطقه از کشور شاهد واژگونی مکرر خودروها به دلیل سبقت غیرمجاز یا سرعت غیرمجاز باشیم.

در همین راستا روزی نیست که خبری مبنی بر واژگونی خودروهای شخصی، اتوبوس یا تریلر به گوش ما نرسد، تصادفاتی که متاسفانه هر بار جان یک تا شش نفر از هموطنانمان را می گیرد، لذا دیروز در زاهدان – محور هش بر اثر واژگونی یک دستگاه خودرو پراید 6 شهروند راهی بیمارستان شدند.

یکی از پرترددترین جاده های کویری جاده های استان سیستان و بلوچستان است که در نهایت برای خودروهای عبوری که رانندگان آن تمهیدات لازم را انجام نمی دهند حوادث تلخی را در پی خواهد داشت.

49 درصد تصادفات در 30 کیلومتری شهرها رخ می دهد

ایوب کرد، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: در بزرگراه های این منطقه حساس و تاثیر گذار این انتقال مورد توجه دستگاه های متولی قرار گرفت.

2620ed8e bbf2 4c54 b82b d6ac0170aca5 خبر خاکستری

وی افزود: به منظور کاهش تصادفات جاده ای در میان مدت نصب علائم ایمنی و رفع نقاط در معرض خطر توسط این اداره کل انجام می شود.

وی افزود: همچنین شرایط بیابانی و طولانی بودن شبکه جاده ای سیستان و بلوچستان باعث شده است که مهمترین عوامل تصادفات جاده ای در این استان در این میان لغو استقرار خدمات اجتماعی جاده ای برای تامین آسایش و رفاه بیشتر رانندگان باشد. و مسافران در افزایش ضریب ایمنی جاده نقش مهمی ایفا می کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: در حال حاضر مجتمع های خدمات اجتماعی در تمامی محورهای مواصلاتی استان احداث شده است.

کرد همچنین قاچاق سوخت و قاچاق اتباع بیگانه غیرمجاز و سرقت علائم ایمنی را از دیگر مشکلات محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان دانست و گفت: در کنار همکاری بسیار مطلوب قوه قضائیه و نیروی انتظامی نیازمند حمایت بیشتر هستیم. از شهروندان برای کاهش این مشکلات.»

از ظرفیت سران قبایل برای کاهش سرقت علائم ایمنی استفاده کنید

در همین رابطه روز گذشته حسین مدرس کیابانی در جلسه کمیته اجرایی مدیریت حمل و نقل استان اظهار داشت: طبق نظر کارشناسان متاسفانه هر ماه آمار قابل توجهی از علائم ایمنی مانند نور خورشید، چشم گربه ای، بشکه ایمنی، گاردریل و تابلوهای هشدار دهنده در جاده های کشور به سرقت می روند که با توجه به نقش مهم این تابلوها در راهنمایی رانندگان و کاهش تصادفات ضروری است.

1d0a69c6 6a78 46af 8684 e93aa5892fb0 خبر خاکستری

وی با تاکید بر توسعه زیرساخت های راه در سیستان و بلوچستان افزود: در حال حاضر 50 کیلومتر بزرگراه توسط اداره راه و شهرسازی در شمال استان در حال ساخت است که می توان در آینده نزدیک از این بزرگراه برای کاهش ترافیک استفاده کرد. . تصادفات.”

استاندار سیستان و بلوچستان توسعه پایگاه های هلال احمر، استقرار پایگاه های هوایی در شهرستان های سراوان و چابهار و احداث پایگاه پلیس راهنمایی و رانندگی برای امدادرسانی به موقع به حادثه دیدگان جاده ای استان را مورد تاکید قرار داد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید