علاقه عجیب سارقان به گاردریل و علائم ایمنی / خسارت 150 میلیارد ریالی اراذل و اوباش جاده ای به مراکز مواصلاتی سیستان و بلوچستان


ساعت: 09:10
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۱
کد خبر: 1807509

علاقه عجیب سارقان جاده ای به گاردریل و علائم ایمنی علاوه بر مضر بودن و بازی با جان مردم، هزینه های هنگفتی را به سازمان راهداری وارد کرده و تصادفات زیادی را در محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان به دنبال داشته است.

«نبود علائم ایمنی و ایمنی در برخی جاده ها» گلایه همیشگی رانندگان بومی و ترانزیتی در محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان است که نبود آن منجر به تصادفات ناگهانی می شود.

تصادفات ناشی از سارقانی که به جان مردم رحم نمی کنند و سرقت علائم ایمنی و رانندگی و گاردریل ها نه تنها برای سازمان راهداری هزینه زیادی دارد، بلکه مردم را غمگین می کند و این در حالی است که کمبود علائم و علائم هشداردهنده جاده ای ضروری است. حفظ ایمنی مسافران

فقر، بیکاری و البته طمع سود بیشتر باعث شد که بسیاری از مردم شبانه راهی جاده شوند و با استفاده از دستگاه های برش تابلوهای جاده را قطع کنند، به طوری که پس از قلع و قمع و خاموش کردن این تابلوها به صورت آهن قراضه. این اقدام جان همه هموطنان و حتی همسر و فرزندان آنها را در این راه خواهد گرفت.



به چه قیمتی!

ایوب کرد، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: سرقت علائم ایمنی، گاردریل و علائم هشدار دهنده برای ایمن سازی مجدد مجتمع هزینه بر است. در سال جاری تاکنون 150 میلیارد ریال خسارت به این بخش وارد شده است.

وی افزود: تابلوهای راهنمایی و رانندگی مسروقه با قیمت بسیار پایین به دلالان و خریداران اجناس مسروقه فروخته می شود و این در حالی است که اداره کل برای خرید و نصب مجدد آن هزینه های بالایی را متحمل می شود، ضمن اینکه وام های ناشی از جبران خسارت می تواند زمینه بهسازی معابر باشد. استان باید هزینه شود.

این مسئول ادامه داد: با توجه به نبود علائم و علائم هشداردهنده در جاده ها، رانندگان با مشکلات عدیده و بعضاً تصادفات مواجه می شوند که خدمات عمومی بلافاصله نسبت به تعویض تابلوهای مسروقه در محورهای مواصلاتی تحت پوشش اقدام می کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با اشاره به اینکه در این مدت تعدادی از سارقان علائم ایمنی در محورهای مواصلاتی استان با کمک نیروی انتظامی دستگیر و تحویل دستگاه قضایی شدند، افزود: محصولات زراعی مورد نیاز در این زمینه منطقه با مساعدت څارنوال و کارمندان دادگستری ولسوالی با قوماندانان ادارات پولیس این ولایت جلسه برگزار کرد.

کرد تاکید کرد: برای جلوگیری از سرقت، گشت‌زنی‌ها در محورهای مواصلاتی استان تشدید شده است، اما از کاربران جاده‌ای و شهروندان نیز خواسته شده است با شماره تلفن 141 برای بررسی هرگونه سرقت یا خرید و فروش علائم و تجهیزات ایمنی جاده‌ای تماس بگیرند.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید