تهدید جان مسافران پس از افزایش سرقت تجهیزات جاده ای / خسارت 160 میلیارد ریالی به سارقان ظالم جاده ای


ساعت: 14:24
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۱/۲۷
کد خبر: 1822362

تابلوهای جاده ای برای حفاظت از جان مردم و رانندگان در جاده ها نصب می شود که نبود آنها و سرقت آنها منجر به تصادف و خسارات جانی و مالی می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصر هامون ، سرقت علائم جاده ای و جاده ای و محورهای مواصلاتی در استان پهناور سیستان و بلوچستان اقدامی غیر اخلاقی تلقی می شود که جاده ها را خطرناک و تصادفات را افزایش می دهد. و قربانی می شوند و جان مسافران را به خطر می اندازند.

اگر از محورهای مواصلاتی استان گذر کنید حتما با کینه هایی از سوی برخی متخلفان مواجه شده اید که از آن جمله می توان به محو شدن تابلوها، شکستن آینه گوشه ها، سرقت تابلوها و تجهیزات اشاره کرد و این اقدام مشمئز کننده منجر به تخریب سرمایه های ملی و خسارات عظیمی شد.

خساراتی که در صورت عدم استفاده از اعتبارات در جاده های پرپیچ و خم این استان قابل ترمیم است.

تخریب و سرقت توسط دلالان یا قاچاقچیان با سوء استفاده از تاریکی شب و صرفاً به نفع خود. وی این اقدام را عامل مهمی در افزایش تصادفات دانست.



خسارت 160 میلیارد ریالی ناشی از سرقت تجهیزات ایمنی راه در سیستان و بلوچستان

ایوب کرد، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: سرقت علائم ایمنی، علائم هشدار دهنده، گاردریل ها و سازه های پل برای اطمینان این اداره کل هزینه بر است. تابلوهای راهنما و علائم هشداردهنده یکی از وظایف راهداران است که متاسفانه هر ماه تعداد قابل توجهی از این تابلوها مانند نرده پل، تابلو، تابلوی هشدار، پلیس، اطلاعات، گاردریل و چراغ های آفتابی چشمک زن با کلیه متعلقات متعلق به سرقت می باشد.

وی گفت: تابلوهای راهنمایی و رانندگی مسروقه با قیمت بسیار پایین به دلالان و خریداران کالاهای مسروقه فروخته می شود، در حالی که هزینه خرید و نصب مجدد آن بر عهده اداره کل است که می تواند صرف بهسازی راه های استان شود.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان ادامه داد: با توجه به نبود علائم و علائم هشدار دهنده در جاده ها، رانندگان با مشکلات عدیده ای مواجه می شوند و گاهاً باعث بروز حوادث می شوند، این اداره کل سریعا تابلوهای سرقت را تعویض می کند. تحت پوشش در محورهای مواصلاتی.

کرد افزود: پیگیری های زیادی به ویژه در زمینه فرهنگ سازی و اطلاع رسانی راه ها و پیامدهای نبود علائم هشدار دهنده تاکنون از سوی این اداره کل انجام شده است تا شاهد کاهش این اقدام نامناسب در جامعه باشیم. “

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: در این مدت تعدادی از سارقان علائم ایمنی در محورهای مواصلاتی استان با کمک پلیس دستگیر و تحویل مقام قضایی شدند. در صورت مشاهده چنین سرقتی یا فروش علائم و تجهیزات ایمنی راه، سریعاً ۱۱۰ را به پلیس اطلاع دهید یا ۱۴۱ را به تحقیقات فوری گزارش دهید.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید