سرقت تجهیزات ایمنی راه ها 60 میلیارد ریال خسارت به بار آورد


ساعت: 16:10
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۵
کد خبر: 1903972

مدیرکل حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان:

ایوب کرد گفت: سرقت انواع تجهیزات ایمنی راه ها در 6 ماهه امسال در این استان بیش از 60 میلیارد ریال خسارت به بار آورد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ایوب کرد مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان در گفت و گو با عصرهامون گفت: نصب علائم و علائم هشداردهنده در جاده ها یکی از وظایف رانندگان است که متاسفانه هر ماه تعداد قابل توجهی از آنها چنین علائمی را اعلام می کنند. به عنوان چراغ چشمک زن خورشیدی با تمام لوازم جانبی، چشم گربه ای، پوزه ایمنی، پلاک ایمنی و علائم هشدار ارائه می شود.

وی ادامه داد: با توجه به کارکرد علائم و تجهیزات ایمنی راه ها که با هدف هدایت و تامین ایمنی راه ها است، عدم حضور آنها در نقاط حساس جاده ای به دلیل سرقت منجر به سردرگمی رانندگان و تصادفات جاده ای در این مسیر می شود. ، این سرویس عمومی بلافاصله تابلوهای مسروقه را در محورهای مواصلاتی سرپوشیده جایگزین می کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: پیگیری های زیادی به ویژه در زمینه فرهنگ سازی و اطلاع رسانی راه ها و پیامدهای عدم وجود علائم هشدار دهنده توسط این اداره کل انجام شده است، بنابراین تا کنون شاهد کاهش این اقدام ناشایست در جامعه باشیم بر همین اساس تعدادی از سارقان علائم ایمنی در محورهای مواصلاتی استان در پی تماس های مردمی با کمک پلیس دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

طناب خاطرنشان کرد: کاربران جاده و همچنین شهروندان گرامی در صورت مشاهده سرقت یا خرید و فروش علائم و تجهیزات ایمنی در جاده مراتب را با شماره تلفن 110 یا سامانه های تلفنی، پیامکی و اینترنتی 141 به پلیس آگاهی اطلاع دهند تا باید در اسرع وقت به پرونده رسیدگی شود

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید