سارقان با جان مردم بازی کردند/ خسارت 138 میلیارد ریالی سرقت تابلوهای ایمنی راه ها در سیستان و بلوچستان

ساعت: 16:17
تاریخ انتشار: 14/09/09
کد خبر: 1789184

هنگام دزدی تابلوهای ایمنی و گاردریل و چراغ و تابلوهای هشدار سازماندهی نهضت هزینه بر است که دزدی بازی با جان مردم است و دود آن چشم همه را می سوزاند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصر هامون ، تابلوهای راهنمایی و رانندگی مسروقه را سارقانی می دانند که با جان مردم بازی می کنند و این ابزار با قیمت بسیار پایین به تاجران و خریداران اجناس مسروقه فروخته می شود.

این اقدام از یک سو هزینه های هنگفتی را برای سازمان راهداری ایجاد کرده و وجوه حاصل از غرامت ها را می توان صرف بهسازی راه ها کرد و از سوی دیگر منجر به تصادف در محورهای مواصلاتی و ناراحتی شهروندان شده است. .

جلال الدین گادری، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان، سرقت علائم ایمنی و علائم هشدار دهنده را مستلزم متحمل شدن هزینه های زیادی برای ایمن سازی مجدد مجموعه دانست. وظیفه اداره کل این است که هر روز تعداد قابل توجهی از تابلوهایی مانند گاردریل، تابلوهای ایمنی، تابلوهای اطلاعات و سرپناه توسط دلالان به سرقت می رود.

وی ادامه داد: با توجه به نبود علائم و علائم هشدار دهنده در جاده ها، رانندگان با مشکلات عدیده ای مواجه می شوند و بعضاً حوادث رانندگی را به همراه می آورند که ستاد کل به سرعت نسبت به تعویض تابلوهای مسروقه در محورهای مواصلاتی سرپوشیده اقدام می کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان تاکید کرد: سرقت و تخریب تابلوهای ایمنی در محورهای مواصلاتی هزینه های بالایی را بر این اداره کل تحمیل می کند در حالی که این تابلوها با قیمت بسیار پایین به فروش می رسد.

این مسئول گفت: سرقت تجهیزات و علائم ایمنی در محورهای مواصلاتی جنوب استان از ابتدای سال تاکنون 138 میلیارد ریال خسارت به این مجموعه وارد کرده است.

گادری خاطرنشان کرد: علائم ایمنی و گشت های هشدار دهنده اداره کل راهداری برای جلوگیری از سرقت تقویت شده است، اما کاربران جاده ای و شهروندان نیز در تعجب هستند که آیا شاهد سرقت یا خرید و فروش علائم و تجهیزات ایمنی هستند. وضعیت یا با تماس با شماره 141 برای رسیدگی فوری.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید