سرقت بیش از 102 میلیارد ریالی تجهیزات راهداری کرمانشاه در سال گذشته


ساعت: 12:38
تاریخ انتشار: 1401/01/25
کد خبر: 1821965

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه اعلام کرد؛

فریبرز کرمی ارزش واقعی تجهیزات راهداری کرمانشاه را در سال گذشته 102 میلیارد و 588 میلیون ریال عنوان کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فریبرز کرمی در گفت و گو با خبرنگار مرصادنیوز گفت: روند سرقت علائم و تجهیزات در سطح راه ها، شریان ها و بزرگراه های اصلی استان طی یک سال گذشته تشدید شده است.

وی خسارت وارده به تابلوهای اطلاع رسانی را 32 میلیارد و 500 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: تابلوهای راهداری بیشترین آمار سرقت را در این حوزه دارند و از نظر ریالی بیشترین خسارت مربوط به سرقت علائم ایمنی راهنمایی و رانندگی است. “

کرمی گفت: سال گذشته 30 چراغ چشمک زن با ریالی تقریبی 810 میلیون ریال، 520 متر تابلو اطلاعات به ارزش 26 میلیارد ریال و 2500 تابلوی هشدار، ایمنی، ترافیک و … با مبلغ تقریبی 32 میلیارد و 500 ریال. میلیون ریال سرقت شد.

وی گفت: 540 متر کابل برق به ارزش تقریبی 378 میلیون ریال و دو ترانس برق به ارزش 600 میلیون ریال در زمینه روشنایی معابر به سرقت رفت که اگرچه با توجه به حفاظت از ترانسفورماتورها و تابلوهای برق برای جلوگیری از سرقت تجهیزات، سارقان با روش جدید تخریب پایه بتنی و انداختن ترانسفورماتور وسایل روشنایی جاده را به سرقت بردند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کرمانشاه از سرقت 3 هزار ریل خبر داد و گفت: 13 میلیارد و 500 میلیون ریال گاردریل و 1600 انشعاب گاردریل به ارزش 28 میلیارد و 800 میلیون ریال توسط سارقان به سرقت رفته است.

کرمی خاطرنشان کرد: سقوط وسایل نقلیه به دره ها، پل ها، آبراه ها، کانال ها و … به دلیل سرقت گاردریل، حفاظ کنار جاده، خروج از ریل و تصادفات چهره به چهره به دلیل سرقت گارد متوسط، ناآگاهی از خطرات جاده ای و بی اطلاعی از حضور. نقاط حادثه خیز یکی از مواردی است که تصادفات ناشی از سرقت علائم و تجهیزات جاده ای را تشدید می کند.

وی با تاکید بر اینکه به دلیل محدودیت منابع، حفاظت از ماشین آلات و علائم راهداری امری اجتناب ناپذیر و ضروری است، افزود: قطعا برای حفظ جان کاربران جاده ای به دلیل سرقت علائم و تجهیزات راه، اقدام قاطع و سختگیرانه و غیره انجام می شود. برای مراجع ذیصلاح بیشتر ضروری است.

کرمی با بیان اینکه قطعی و سرقت علائم راهنمایی و رانندگی برای خودروها خطرناک است، گفت: سرقت را گزارش دهید.



انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید