آمادگی کامل نیروهای راهداری و راهداری استان کرمانشاه در آستانه زمستان

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فریبرز کرمی در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز گفت: اگرچه طرح زمستانی راهداری از ابتدای زمستان آغاز می شود اما امسال نیروهای راهداری و تجهیزات مربوطه از نیمه آبان ماه در آماده باش هستند.

وی افزود: با توجه به شروع فصول سرد سال 450 پلیس راه در قالب 46 اکیپ در 35 پایگاه پلیس راه استان کرمانشاه خدمات مورد نیاز مسافران را ارائه می کنند.

مدیرکل حمل و نقل جاده ای و استان کرمانشاه همچنین از تامین اسکان مسافران سرگردان و نیروهای راهداری خبر داد.


انبار 40000 تن ماسه و نمک

کرمی از خرید و ذخیره سازی 40 هزار تن نمک و ماسه و نوسازی تجهیزات راهداری، سیستم های زمستانی و برف روب خبر داد.

وی افزود: علاوه بر تجهیز 430 دستگاه خودروی سبک و سنگین به صورت مستقیم و غیرمستقیم، 600 نفر از نیروهای راهداری به صورت مستقیم در عملیات برف روبی و نگهداری بکارگیری خواهند شد.

مدیرکل حمل و نقل جاده ای و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه همچنین اعلام کرد: با توجه به نزدیک شدن به اجرای طرح راهداری زمستانی، تعمیر و نگهداری و تعمیر کلیه دستگاه های نمک پاش و برف روب در استان کرمانشاه انجام می شود.

کرمی گفت: میانگین عمر ماشین آلات راهداری بالاست و در استان کرمانشاه میانگین عمر این ماشین آلات 25 سال است اما با راه اندازی و توسعه کارگاه تعمیر و نگهداری ماشین آلات و استفاده از ظرفیت ایجاد شده، بسیار موثر و موثر است. گام ارزشمندی برای افزایش ظرفیت تجهیزات راهداری برداشته شده است.

وی افزود: تمامی این ماشین آلات از ابتدای سال علاوه بر انجام عملیات راهداری تابستانی، خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی (ع) و ارائه خدمات برای ارتقای ایمنی راه ها مورد بهره برداری قرار گرفته است و همچنین آماده انجام عملیات جاده ای است. پروژه راه زمستانی

کرمی در خصوص اقدامات انجام شده برای آماده سازی ماشین آلات راهداری گفت: سرویس و رفع عیوب کلیه نمک پاش ها و برف روب های استان کرمانشاه، ساماندهی و به روز رسانی شعب مکانیکی و سرویس کاری اداره ماشین آلات شهرستان های تابعه از جمله این اقدامات است.

بازدید هفتگی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه از ماشین آلات موجود در استان برای بررسی وضعیت کلی ماشین آلات از جمله ظاهر خودرو، بررسی سطح روغن، فیلترهای تهویه، روغن، اسید باتری، لاستیک. و گریس، از جمله اقدامات دیگر. با توجه به فرا رسیدن فصول سرد سال اعلام شد.

کرمی تصریح کرد: با خرید سه دستگاه نمک پاش در کمپرسی و پنج دستگاه برف روب در جلو کامیون و شروع بهسازی کامل دو دستگاه لودر ولوو 4400 جهت سرویس و برف روبی در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه و امدادرسانی به استان های همجوار در صورت وجود. لازم است ما آماده ایم

وی بیان کرد: اولویت ارائه خدمات در مدیریت راهداری زمستانی باز نگه داشتن راه های اصلی و بزرگراه هاست و پس از آن نوبت برف روبی و بازگشایی راه های کشور است که البته با تدبیر سنجیده و استفاده از امکانات موجود انجام می شود. ظرفیت راه های روستایی نیز با جاده ها همراستا است که عملیات اصلی برف روبی خواهد بود.

کرمی خاطرنشان کرد: مردم می توانند قبل از شروع سفر با سامانه 24 ساعته مرکز مدیریت راهداری 141 از آخرین وضعیت راه های کشور مطلع شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید