جمهوری اسلامی ایران یکی از پنج قدرت برتر پهپادی جهان است / نیروهای مسلح در آمادگی و قدرت کامل هستند


ساعت: 15:41
تاریخ انتشار: 1301/10/04
کد خبر: 1919832

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح درباره وضعیت منطقه و قدرت پهپادی ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران یکی از پنج قدرت پهپادی بزرگ جهان است. این حادثه حاصل 37 سال تجربه استفاده از پهپاد از ابتدای دوران دفاع مقدس تا امروز است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای قرآن نیروهای مسلح اظهار داشت: نیروهای مسلح در امور نیروهای مسلح پیشگام هستند. قرآن در کشور همچنین در حوزه های مختلف قرآن از جمله روخوانی، حفظ، تفهیم، تفسیر و تدبر قرآن فعالیت های زیادی برای توسعه آن در نیروهای مسلح از جمله پایور، تعزیف، بسیج، خانواده ها انجام شده است. و مستمری بگیران در حال انجام است.

وی با اشاره به فعالیت های گسترده نیروهای مسلح در حوزه های قرآنی گفت: در این نمایشگاه نمونه هایی از ارزیابی نیروهای مسلح توسط نهادهای مسئول برای فعالیت های قرآنی و دریافت گواهی به نمایش گذاشته می شود. بالاترین رتبه های کشور همچنین در مسابقات قرآنی با کشورهای اسلامی و سایر فعالیت های قرآنی فعالیت های قابل توجهی انجام شده است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به فعالیت های نیروهای مسلح برای رواج، فهم و عمل به قرآن اشاره کرد و خاطرنشان کرد: بسیاری از محافل قرآن، دارالقرآن، تبدیل مساجد. از نیروهای مسلح در دارالقرآن و مجموعه های تحقیقاتی مرتبط با قرآن نیز در نیروهای مسلح فعال هستند. همچنین تعداد زیادی پایان نامه و پیشرفت علمی در سطح نیروهای مسلح انجام شده است که هم مورد استفاده نیروهای مسلح و هم سایر نقاط کشور قرار گرفته است.

سرلشکر پاسدار باقری درباره وضعیت منطقه و قدرت پهپادی ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران یکی از پنج قدرت برتر پهپادی در جهان است. این حادثه حاصل 37 سال تجربه استفاده از پهپاد از ابتدای دوران دفاع مقدس تا امروز است. با خوداتکایی و بهره گیری از دانشمندان جوان، دانشگاه ها، پژوهشگاه ها، شرکت های دانش بنیان و شالوده خوب نیروهای مسلح، توان هواپیماهای بدون سرنشین کشور توسعه یافت.

وی افزود: امروز پهپادهای ما از نظر برد و عملکرد در بیش از 15 حوزه کاربردی و از نظر دقت، استقامت و ماموریت در بالاترین سطح دنیا قرار دارند. شایعات امروزی در مورد استفاده از پهپادهای ایرانی، علیرغم اینکه ممکن است بسیاری از آنها دروغ باشد، نشان از نفوذ، اهمیت و رتبه بالای پهپادها در جمهوری اسلامی ایران دارد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: فرمانده سابق سنتکام تروریستی آمریکا در منطقه گفت: برای اولین بار پس از جنگ جهانی دوم، برتری هوایی آمریکا شکسته شده است و نمی توانیم در صحنه ای که ایرانی ها حضور دارند برتری هوایی داشته باشیم. با هواپیماهای بدون سرنشین این یک اعتراف بزرگ و تحقیرآمیز برای آمریکایی ها است. واقعیت این است که آنها برتری هوایی خود را از دست داده اند و این قطعا در منطقه ای که ما در آن خواهیم بود صادق خواهد بود.

سرلشکر باقری تاکید کرد: به توسعه هواپیماهای بدون سرنشین ادامه می دهیم و در هر صورت که مطابق با منافع و سیاست های جمهوری اسلامی ایران باشد، در زمینه هواپیماهای بدون سرنشین با سایر کشورها همکاری می کنیم. نکته مهم این است که صهیونیست ها در چند سال اخیر با اضافه شدن به فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) تلاش می کنند تا در حاشیه جمهوری اسلامی حضور نظامی داشته باشند و بتوانند با احساس بسیاری از عقب ماندگی های خود بخشی از عقب ماندگی خود را جبران کنند. تهدیدات جهان اسلام

وی در پایان خاطرنشان کرد: مقامات نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی گاهی سخنانی را بیان می کنند که این روزها که این رژیم در اوج انحطاط و سردرگمی به سر می برد، ارزشی ندارد، اما در مجموع نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران هستند. کاملا آماده و توانمند. ما با قاطعیت کامل به هرگونه تجاوز به سرزمین و منافع خود پاسخ خواهیم داد و در این مورد هیچ تردیدی نداریم. ما هم قدرت داریم و هم اراده و هر کشوری که به جمهوری اسلامی ایران حمله کند، خواه اعلام کند که از این موارد خبر داشته یا ندانسته، آن کشور مورد حمله شدید قرار می گیرد و دندان جمهوری اسلامی خواهد شد. امیدواریم منطقه با صلح، دوستی و برادری به عنوان یک منطقه اسلامی نمونه پیشرفت در جهان باشد.

دیدگاهتان را بنویسید