تمامی نیروهای مسلح یمن برای مقابله با متجاوزان در آمادگی کامل هستند


ساعت: 05:49
تاریخ انتشار: 1401/08/30
کد خبر: 1912525

سرلشکر محمد العطافی بر آمادگی کامل نیروهای مسلح یمن برای ادامه نبرد با ائتلاف متجاوز سعودی تاکید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش المیادین، سرلشکر محمد العطافی وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن در صنعا گفت: تدارکات نظامی ائتلاف متجاوز سعودی نشان داد که درخواست آنها برای آتش بس برای ساماندهی وضعیت آنها بوده است. برای ادامه تجاوز

بر اساس این گزارش، سرلشکر محمد العطافی افزود: هدف اصلی ائتلاف متجاوز سعودی و حامیان آن طولانی کردن زمان تجاوز است.

وی تاکید کرد: هدف ائتلاف متجاوز ادامه غارت ثروت ملی و استفاده از بنادر و جزایر یمن بر اساس منافع خود است.

العطافی همچنین تصریح کرد: تمامی نیروهای مسلح یمن برای ادامه مبارزه با متجاوزان آمادگی کامل دارند. نیروهای مسلح توانایی کامل در تعامل با هر گونه اقدام تهاجمی و واکنش به متجاوزان در عمق مواضع خود را دارند.

سازمان حقوق بشر انصاف روز شنبه اعلام کرد که از آغاز تجاوزات سعودی-آمریکایی به این کشور تاکنون هشت هزار و 116 کودک یمنی کشته یا زخمی شده اند.

از آغاز تجاوزات ائتلاف سعودی-آمریکایی به یمن در سال 2014 تاکنون 3 هزار و 860 کودک یمنی کشته و 4 هزار و 256 کودک مجروح شده اند.

بر اساس گزارش این نهاد حقوق بشری، حدود ۶ هزار غیرنظامی یمنی بر اثر حملات ائتلاف سعودی از کار افتاده اند که از این تعداد ۵۵۵۹ نفر کودک هستند.

بر اساس این گزارش، 2.4 میلیون از 10 میلیون کودک در سن مدرسه یمن از تحصیل محروم هستند. در نتیجه محاصره همه جانبه ملت یمن و افزایش سوءتغذیه، بیش از 2 میلیون و 300 هزار کودک زیر پنج سال از سوء تغذیه رنج می برند.

دیدگاهتان را بنویسید