قاچاق سوخت معضل محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان / از لغزنده بودن جاده ها و آسیب به آسفالت تا سوختن و ناپدید شدن


ساعت: 13:44
تاریخ انتشار: 27.11.1400
کد خبر: 1809030

قاچاق سوخت طبق روال گذشته در جریان است، از یک سو جان تعدادی از هموطنان در تصادفات جاده ای قربانی بی توجهی قاچاقچیان شده و از سوی دیگر هزینه های هنگفتی را برای تعمیر آسفالت آسیب دیده متحمل می شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصر هامون ؛ قاچاق سوخت در جاده های سیستان و بلوچستان به خوبی در جریان است، از یک سو جان برخی از هموطنان قربانی اقدامات قاچاقچیان شده است. از شر قانون خلاص شود و از سوی دیگر آسیب های بسیاری به زیرساخت ها مانند جاده ها وارد کند.

این گفته به این دلیل است که هر روز شاهد تردد خودروها و کامیون های پلاک آسیب دیده در مسیرهای مواصلاتی هستیم که به سرعت و بدون رعایت هیچ یک از قوانین راهنمایی و رانندگی عبور می کنند. خیلی راحت می توان در شهر رفت و آمد کرد و قوانین را زیر پا گذاشت و گاهی باعث تصادف شد.

واژگونی خودروهای حامل سوخت قاچاق و غیرقاچاق یا تصادفات جاده ای و بوق خودروها و یا پرتاب مشک و مخازن ذخیره سوخت روی آسفالت توسط قاچاقچیان برای لغزندگی آسفالت و جلوگیری از آزار و اذیت نیز از مشکلاتی است که مردم با آن مواجه هستند سیستان بلوچستان مبارزه با آن به گونه ای است که علاوه بر تعداد زیادی از مردم هر ساله به دلیل آسیب دیدن راه های مواصلاتی جان خود را از دست می دهند.

در برخی از حوادثی که دائماً در حوزه حمل و نقل رخ می دهد، بخشی از آسفالت آسیب دیده و از بین می رود که این خود عامل بروز حوادث مختلف است که نیاز به تعمیر و مرمت دارد که مسئولیت آن بر عهده اداره کل «راه» است. حمل و نقل جاده ای در هر استان

c3e5a208 56e1 4fe5 938e 3004fc38c39e خبر خاکستری

به گفته تعدادی از رانندگان کامیون در جاده های استان، علت اصلی تصادفات در محورهای مواصلاتی پس از سرعت غیرمجاز و رعایت نکردن سرعت، لغزندگی و آسیب آسفالت محورها به دلیل بی توجهی قاچاقچیان سوخت، خرابی آسفالت و دود.

در هفته‌های اخیر به دلیل بارندگی‌های گذشته و توزیع سوخت گازوئیل در بخش‌هایی از مسیر زاهدان به زابل، شاهد حوادث متعددی بودیم که رانندگان کامیون در این محور طی تماس و پیام‌هایی خواستار پیگیری مشکل شدند.

مجید ریسباف معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان در این خصوص به خبرنگار ما گفت: در این راستا 6 ماه پیش محور سیلاب پاکسازی شد.

وی افزود: در محور فوقانی شیاری برای تسهیل شستشو ایجاد شده و بخشی از آسفالت در محور سه ضلعی زاهدان داشچک نیز روکش شده است.

این مقام مسئول گفت: شهروندان در صورت مشاهده آسیب به آسفالت حمل و نقل می توانند محل دقیق وزارت راه و حمل و نقل جاده ای را جهت اصلاح گزارش دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید