برخورد با بیش از 400 هزار وسیله نقلیه به خاطر مخدوش بودن پلاک

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ:

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: عصر امروز با اشاره به آمار منتشر شده از برخورد با خودروهای دارای پلاک مخدوش و سرپوشیده گفت: امسال بیش از 400 هزار خودرو مشمول قانون شده اند.

به گزارش خبرگزاری موج


سرهنگ “سید ابوالفضل موسوی پور” رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در خصوص اقدامات پلیس در برخورد با مخفی کاری و تحریف رانندگان گفت: شماره ثبت وسیله نقلیه به عنوان هویت آن وسیله نقلیه شناخته می شود و در صورتی که راننده اقدام کند. برای پوشاندن شماره ثبت وسیله نقلیه یا اعوجاج آن هویت و اصالت خودرو را سلب کرده است.

رئیس پلیس راه تهران بزرگ افزود: در صورت مشاهده تخلف پوشش پلاک و اعوجاج از سوی همکارانم در سطح جاده، جهت توقف و اعمال قانون بهره برداری خودرو و در مواردی به عنوان اعوجاج پلاک به دسرا معرفی می شوند.

سرهنگ موسوی پور گفت: همچنین از ابتدای اجرای طرح رفع اثر اعوجاج پلاک موتورسیکلت هایی که در معابر و پیاده روها و جلوی محوطه ها پارک می کنند، اکیپ های پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اقدام به توقف کردند. تاکنون بیش از 5 هزار پلاک خودرو را پوشانده یا مسدود کرده است که برخی از این دوچرخه ها در همان مکان تعمیر می شوند.

وی همچنین با اشاره به برخورد با مخدوش‌کردن پلاک‌ها و روکش‌کردن پلاک خودروها خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون 433 هزار و 890 اقدام اجرایی در حوزه روکش‌کردن و مخدوش کردن پلاک‌های خودرو در سطح شهر تهران انجام شده است.

سرهنگ موسوی پور گفت: همچنین در 8 ماهه امسال 19 هزار و 131 دستگاه خودرو که صاحبان آنها پلاک خودروها و موتورسیکلت ها را جعل کرده بودند، توقیف شد.

وی بیان کرد: جعل پلاک، جابجایی و رانندگی بدون پلاک و جعل شماره پلاک جرم محسوب می شود و پلیس طبق ماده 720 قانون مجازات اسلامی خودرو را توقیف و راننده را تحویل می گیرد. مراجع قضایی که قانونگذار به مدت 6 ماه حبس خواهد داشت و برای مرتکبان این جرم یک سال حبس در نظر گرفته شده است.

سرهنگ موسوی پور تصریح کرد: تمامی خودروها باید در حالت استاندارد دارای پلاک باشند، به عنوان مثال موتورسیکلت ها دارای یک پلاک، خودروها دارای دو پلاک و خودروهای سنگین دارای سه پلاک و خودروهای سنگین باید دارای پلاک بزرگ باشند تا در قسمت عقب بهتر دیده شوند. نصب و راه اندازی

وی به رانندگان توصیه کرد: با توجه به اینکه تخلفات شماره گذاری جزو خطوط قرمز پلیس است و پلیس به هیچ وجه در برخورد با این تخلف کوتاهی نمی کند، بنابراین به هیچ وجه از دستکاری، پوشش و تحریف پلاک خودرو خودداری کنید.



آیا این خبر مفید بود؟