روش اعتراض به تخلف وسیله نقلیه/راهنمایی نمی تواند تخلف را رفع کند


ساعت: 11:52
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۹
کد خبر: 1916843

بر اساس اعلام رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران، بر اساس ماده ۷ قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی، هیات هایی برای رسیدگی به تخلفات وجود دارد که اعتراض رانندگان را ثبت و پس از رسیدگی در صورت وجود چنین اعتراضی، پرونده خود را به قاضی می فرستند و در صورت عدم تخلف حذف می کنند.

به گزارش خبرنگار شبکه اجتماعی راه دانا؛ وجود دوربین های هوشمند مختلف در نقاط مختلف شهر و حضور ماموران و اپراتورهای راهنمایی و رانندگی موجب شده تا سخت گیری ها نسبت به گذشته چند برابر شود.

رانندگان گاهی پس از ادعای خلافی خودرو، با مبالغی مواجه می شوند که حتی به یاد نمی آورند. اما در بسیاری از موارد جریمه ثبت شده ممکن است اشتباه یا بیش از حد باشد. در این موارد می توانید به جرایم ثبت شده اعتراض کنید.

نحوه اعتراض به تخلفات رانندگی

سرهنگ علی اصغر شریفی رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران در خصوص اعتراض به تخلف خودرو اظهار داشت: بسیاری از رانندگان به وضعیت خودرو خود اعتراض می کنند و قبل از مراجعه به مرکز کنترل پلیس راهنمایی و رانندگی از تخلف ثبت شده مطمئن می شوند. برای آنها نیست اما وقتی عکس خودروی خود را در همان تاریخ و ساعت و از زوایای مختلف می بینند، لحظه ای تعجب می کنند و تخلف را می پذیرند..

سرهنگ شریفی برای کسانی که اصلا جرمی مرتکب نشده اند. اما پیامکی برای آنها ارسال شد، گفت: از نظر تخلفات و اعتراض، این حق و جاده برای رانندگان باز است که می توانند به آنها اعتراض کنند، در واقع بخشی از مرکز اجرایی و ستاد نیروی انتظامی وجود دارد. برای بررسی که با این مشکل مقابله می کنند..

به گفته رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران، طبق ماده 7 قانون در خصوص PDD تابلوهایی برای PDD وجود دارد که این تابلوها به اعتراض رانندگان گوش فرا داده و با ارائه برگه اعتراض به راننده و پس از بررسی در صورت وجود اعتراض پرونده را برای قاضی ارسال می کنند..

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران گفت: راهنمایی نمی تواند این تخلفات را رفع کند، در واقع قاضی بر اساس راهنمایی و نظر افسر کارشناس در این هیأت حضور دارد و در صورت امکان تخلف مورد اعتراض خود را بررسی و رفع می کند.. همچنین در خصوص رفع تخلفات، رانندگان باید بدانند که مدارک لازم برای این امر باید به مربی و قاضی مربوطه ارائه شود..

سرهنگ شریفی تصریح کرد: اما ممکن است برخی از رانندگان اعتراض کنند که پلاک آنها دستکاری شده است و در این مراکز من و همکارانم با سیستم هایی که در اختیار دارند به دقت این موضوع را رصد کرده ایم و اگر متوجه شوند که پلاک آنها دستکاری شده است. توسط شخص دیگری تخلفات برای آنها حذف می شود و با شخص مرتکب تخلف (و جرم تلقی می شود) تماس گرفته و به مرجع قضایی معرفی می شود..

مدارک مورد نیاز برای اعتراض به قبوض تخلفات رانندگی

سرهنگ کرمی اسد رئیس مرکز عملیات پلیس راهنمایی و رانندگی نایا درباره مدارک مورد نیاز برای اعتراض به قبوض جرایم راهنمایی و رانندگی گفت: بر اساس ماده 5 قانون جرایم راهنمایی و رانندگی رسیدگی به اعتراضات به قبوض جرایم رانندگی در دو مرحله انجام می شود..

به گفته وی؛ بر این اساس در مرحله اول رسیدگی غیرحضوری در واحدهای پلیس +10 انجام می شود و در مرحله بعد در صورت درخواست مجدد اعتراض، متقاضی باید به واحدهای رسیدگی به تخلفات رانندگی در سراسر کشور مراجعه کند..

رئیس مرکز عملیات پلیس راهنمایی و رانندگی نداجا وی تصریح کرد: برای اعتراض به جریمه ها داشتن کارت خودرو، کارت شناسایی خودرو و حضور مالک یا نماینده قانونی الزامی است، از سوی دیگر مشتریان باید بومی یا ساکن منطقه باشند و یا پلاک آنها متعلق به استان مربوطه باشد. .

توقیف خودرو با جریمه بالای سه میلیون تومان در سال جاری

اگر تقصیر خودروی شما بیش از سه میلیون تومان است، ابتدا باید آن را به کمتر از این رقم کاهش دهید. سپس نسبت به پرداخت مابقی اقساط اقدام نمایید. زیرا خودروهای بالای 3 میلیون تومان در صورت مشاهده پلیس توقیف و دوباره در پارکینگ قرار می گیرند.

پرداخت هزینه تخلفات رانندگی و پرداخت خلافی خودرو از جمله مواردی است که روزانه تعداد زیادی از مردم با آن مواجه هستند و آن را جزئی از زندگی روزمره خود می دانند..

برخی افراد نمی توانند تخلفات معوقه را به یکباره پرداخت کنند. آنها می توانند جرایم رانندگی را به صورت موردی انتخاب کنند و به اندازه دلخواه جرایم خود را بپردازند. این روش پرداخت اقساط تخلف خودرو محسوب می شود.

طرح پرداخت اقساطی تخلفات خودرو شامل همه رانندگان می شود اما برای رانندگانی که خودروهایشان به دلیل تخلفات بالای سه میلیون تومان توقیف شده است، در اولویت است. در واقع می توانند از طرح وام اقساطی خودرو استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید