اعمال قانون بیش از 400 هزار وسیله نقلیه به خاطر مخدوش بودن پلاک

رئیس پلیس راه تهران با اشاره به آمار منتشر شده در طرح برخورد با خودروهای دارای پلاک مخدوش و سرپوشیده گفت: امسال بیش از 400 هزار خودرو مشمول قانون شده اند.

به گزارش خبرگزاری موج


سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور رئیس جمهور پلیس اداره راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در خصوص اقدامات پلیس در خصوص پوشش و اعوجاج توسط رانندگان گفت: شماره ثبت وسیله نقلیه به عنوان هویت آن وسیله نقلیه شناخته می شود و اگر راننده ای اقدام به پوشاندن شماره ثبت وسیله نقلیه یا تحریف آن کند، هویت و اصالت از وی گرفته می شود. ماشین.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اضافه کرد: در صورت مشاهده تخلف و اعوجاج پلاک توسط همکارانم در سطح جاده، برای ایست و اجرای قانون عملیات خودرو و در مواردی مانند اعوجاج پلاک به دسرا معرفی می شوند.

سرهنگ موسوی پور گفت: همچنین از ابتدای اجرای طرح رفع اثر اعوجاج پلاک موتورسیکلت هایی که در معابر و پیاده روها و جلوی محوطه ها پارک می کنند، اکیپ های پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اقدام به توقف کردند. تاکنون بیش از 5 هزار پلاک خودرو را پوشانده یا مسدود کرده است که برخی از این دوچرخه ها در همان مکان تعمیر می شوند.

وی همچنین با اشاره به برخورد با مخدوش‌کردن پلاک‌ها و روکش‌کردن پلاک خودروها خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون 433 هزار و 890 اقدام اجرایی در حوزه روکش‌کردن و مخدوش کردن پلاک‌های خودرو در سطح شهر تهران انجام شده است.

سرهنگ موسوی پور گفت: همچنین در 8 ماهه امسال 19 هزار و 131 دستگاه خودرو که صاحبان آنها پلاک خودروها و موتورسیکلت ها را جعل کرده بودند، توقیف شد.

وی بیان کرد: جعل پلاک، جابجایی و رانندگی بدون پلاک و جعل شماره پلاک جرم محسوب می شود و پلیس طبق ماده 720 قانون مجازات اسلامی خودرو را توقیف و راننده را تحویل می گیرد. مراجع قضایی که قانونگذار به مدت 6 ماه حبس خواهد داشت و برای مرتکبان این جرم یک سال حبس در نظر گرفته شده است.

سرهنگ موسوی پور تصریح کرد: تمامی خودروها باید در حالت استاندارد دارای شماره ثبت باشند، به عنوان مثال موتورسیکلت دارای یک شماره ثبت، خودرو دارای دو شماره ثبت و خودروهای سنگین دارای سه شماره ثبت و خودروهای سنگین باید دارای شماره ثبت بزرگ باشند. هنگام نصب در پشت بهتر دیده می شود

وی به رانندگان توصیه کرد: با توجه به اینکه تخلفات پلاک خودرو جزو خطوط قرمز پلیس است و پلیس به هیچ وجه در برخورد با این تخلف کوتاهی نخواهد کرد، بنابراین به هیچ وجه پلاک خودروی خود را دستکاری، پوشاندن و تحریف نکنید.



آیا این خبر مفید بود؟