در حکومت مردمی استفاده شخصی از وسیله نقلیه دولتی ممنوع است


ساعت: 11:05
تاریخ انتشار: 1400/12/24
کد خبر: 1815679

برخی از مسئولان، مدیران و کارکنان اجرایی استان چهارمحال و بختیاری در سال های اخیر به دلیل عدم نظارت از خودروهای دولتی برای کارهای شخصی استفاده می کنند و این سنت غلط باید کنار گذاشته شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز؛ گاهی ممکن است افراد دچار سوءتفاهم، تعبیر نادرست و کلمات متفاوت شوند.
وسیله نقلیه دولتی یعنی وسیله نقلیه خدماتی اعم از شب یا روز، تعطیل یا غیر تعطیل، منطقه حفاظت شده یا خارج از منطقه و منطقه.
در جابجایی کارمندان دولت یا بستگان تفاوتی وجود ندارد، تفاوت فقط در ظاهر است، زیرا در هر صورت ماشین در سرویس است، به خانواده خدمات می دهد، در منطقه دیگری خدمت می کند یا بیشتر استفاده شخصی …
اصطکاک، استهلاک، هزینه های جانبی در هر صورت ایجاد می شود و نمی توان جلوی آن را گرفت، پس انتقاد نکنید، اگر ماشین دولتی را در آخرین لحظات شب و در دست فرزندان مسئولان دیدیم، دیگر نقد نمی کنیم. آنها به نمایندگی خدمت می کنند یا شماره ثبت یک ماشین دولتی در منطقه دیگری دیده شده است. دیگه انتقاد نکن این خودرو یک مدیر غیر بومی است.
برای رفع شبهه و تعریف دقیق این کلمه هم برای مسئولان و هم برای مردم لطفا قدمی بردارید شاید شک رفع شود.
به راستی مدیران و کارکنان شهری ساکن در مرکز استان طبق کدام قانون و مقررات باید از وسایل نقلیه عمومی برای تردد و گاهی اوقات تفریح ​​و سرگرمی در جاده استفاده کنند؟ !!! تردد مدیران شهری و حتی مرکز استان بر اساس کدام تعهد سازمانی و ادارات باید متحمل هزینه های استهلاک، استهلاک، سوخت و … شود. برای دولت؟ !!!
آیین نامه نحوه استفاده از خودروهای دولتی در بحث حق حمل و نقل در 16 ماده و تبصره های متعدد در سال 86 به تصویب دولت رسید و به کلیه دستگاه ها و دستگاه های اجرایی ابلاغ شد، اما نظارت بر اجرای این آیین نامه موضوع بسیاری است. بحث.
در ماده 4 این آیین نامه آمده است: کلیه خودروهای دستگاه های اجرایی به استثنای وسایل نقلیه شخصی، تشریفاتی و رسمی جزو وسایل نقلیه عمومی محسوب می شوند و استفاده از آنها صرفاً برای امور اداری و خارج از ساعت کاری (با راننده یا بدون راننده) مجاز است. ). و بدون داشتن کارت مأموریت مطلقاً ممنوع بوده و هرگونه استفاده از این وسایل نقلیه خارج از قوانین و مقررات مربوطه این آیین نامه تصرف غیر مجاز در اموال دولتی تلقی می گردد.
اگرچه استفاده شخصی از تسهیلات بیت المال در دین مبین اسلام به شدت محکوم و منع قانونی دارد، اما متاسفانه این روزها شاهد استفاده شخصی مقامات دولتی با پلاک قرمز و سفید توسط برخی از مسئولان و مسئولان دستگاه های اجرایی شهرستان های این استان هستیم. که عینی ترین سوء استفاده از خانه است. ملک در نظر گرفته شده است.
در سال های گذشته این گونه رویکردها بیشتر رواج داشت و کارمندان در خارج از ساعات کاری و برای انجام امور شخصی از خودروهای رسمی استفاده می کردند که به دلیل بی توجهی مسئولان ارشد و بی توجهی برخی مدیران در سال های اخیر، این اقدام ناپسند در استان ها و شهرستان ها
استفاده از این خودروها به گونه ای است که حتی بدون هیچ نظارتی در شب نیز می توان تردد آنها را مشاهده کرد و به نظر می رسد هنوز خبر ممنوعیت استفاده از وسایل نقلیه عمومی برای امور شخصی به گوش برخی مدیران و مدیران نرسیده است. هنوز مورد غفلت قرار می گیرد.
سوالی که باید مورد توجه قرار گیرد به شرح زیر است؛ کسانی که به سمت خدمات و نیروی انتظامی سنگ پرتاب می کنند در تردد از مرکز استان برای کار در شهرها یا ساعات مختلف شبانه روز و حتی در مراسم شخصی به خانواده خدمت می کنند و فرزندان خود را از خانه به مدرسه و معاونت منتقل می کنند. برعکس آنها نیز از آن استفاده می کنند.
البته منظور ما آن دسته از کارکنان زحمتکشی نیست که در مأموریت یا خدمت هستند و خارج از وقت اداری بر کارهای اداری نظارت می کنند، بلکه کسانی را هم شامل می شویم که استفاده از بیت المال را حق خود می دانند.
جالب اینجاست که امروزه استفاده شخصی از خودروی دولتی برای مدیران و برخی کارمندان عادی تلقی می شود و باید برای این مشکل چاره ای اندیشید.
استفاده شخصی از خودروهای دولتی مصداق بارز تهمت زدن به مردم و قانون است و تا زمانی که فرهنگ استفاده صحیح از خودروهای دولتی توسط مسئولان و افرادی که خود را خادم ملت می دانند و علیه فساد فریاد می زنند، تامین نشود، امکان برچیده شدن وجود دارد. این یک معضل اجتماعی نخواهد بود و همه باید بدانند که در نظامی که قوانین آن مبتنی بر آموزه های دینی است، استفاده از اموال دولتی برای خدمت به افراد و خانواده ها تخلف از قانون و اقدامی نابخشودنی است.
سرانجام علی علیه السلام با اشاره به آنچه من دارم به یکی از کارگزاران خود فرمود: زیرا مال مسلمانان ضرر نمی رساند. بحار الانوار، جلد 76، ص.

نریمان شیوندی; فعال سیاسی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید