نیروی دریایی ما نیرومند و بازدارنده است/ تامین امنیت دریایی و خطوط ارتباطی در دستور کار نیروی دریایی، ارتش و سپاه است.


ساعت: 10:52
تاریخ انتشار: 09/07/1401
کد خبر: 1914174

محمد نوذری گفت: امروز نیروی دریایی ما اعم از ارتش و سپاه یک نیروی مقتدر و راهبردی است که دشمن را تکان داده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دریادار محمد نوذری فرمانده پایگاه دریایی امام علی(ع) شهرستان چابهار در گفتگو با خبرنگار عصرهامون گفت: نیروی دریایی ارتش ایران در سال 1302 هجری شمسی تأسیس شد و پس از پیروزی انقلاب دستخوش تحولات و تحولات بسیاری شده است. به ویژه دانشگاه علوم دریایی نیروی دریایی ارتش پس از انقلاب تأسیس شد.

وی گفت: 16 آذر روز نیروی دریایی است. در این روز حماسه و موفقیت برادرانمان در نیروی دریایی ارتش به نام آنها نامگذاری شده است. برادران ما در نیروی دریایی ارتش در عملیاتی به نام عملیات مروارید، نیروی دریایی عراق را شکست دادند. جنگ بود، شکست دادند و نابود کردند و عراق تا پایان جنگ عملاً نیروی دریایی نداشت.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه نیروی دریایی یک قدرت استراتژیک است، گفت: کشوری که دریا و نیروی دریایی قوی داشته باشد از اقتدار کافی برخوردار است.

نوذری ادامه داد: امنیت یکی از عوامل موثر بر رشد و توسعه اقتصادی است امنیت در دریا و تجارت دریایی و ترانزیت کالا بسیار ارزشمند و مفید است.

وی افزود: در منطقه جنوب شرق در سواحل مکران هم ناوگان ارتش در کنارک و هم ناوگان سپاه در چابهار داریم که این نشان دهنده اهمیت این منطقه، تقویت از نظر تعداد و تجهیزات است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه شهرستان چابهار تصریح کرد: یکی از ماموریت های اصلی نیروی دریایی ارتش ایجاد خطوط ارتباطی است که برای امور تجاری و کالایی مهم است و در واقع اقلامی که هر کشور برای واردات و صادرات به آن نیاز دارد از جمله اقدامات تعیین خطوط کشتیرانی این است که نیروی دریایی و ارتش سپاه عملاً ناوگان تجاری را در هر نقطه از جهان اسکورت کنند که به طرق مختلف از مبدا تا مقصد حرکت می کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آمادگی نیروی دریایی ارتش به عنوان نیرویی که معمولاً در نقاط مختلف جهان با دشمن در تماس مستقیم است به این معناست که هر روز در منطقه حضور دشمن داشته باشیم و آنها حضور ما را هم ببینید و احساس کنید این در بازدارندگی و تولید انرژی تاثیر بسزایی دارد، کشوری که می خواهد قدرت دریایی داشته باشد مخصوصا ایران که هم دریای شمال و هم دریای جنوب دارد باید نیروی دریایی قوی و آماده داشته باشد این آمادگی ها تاثیر می گذارد. دشمن و محاسبات و امنیت او از این آمادگی ها ناشی می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید