فرمانده نیروی دریایی ارتش: ائتلاف دریایی جدید ایران با کشورهای منطقه از جمله عربستان سعودی، امارات، قطر، بحرین و عراق به زودی تشکیل می شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش: ائتلاف دریایی جدید ایران با کشورهای منطقه از جمله عربستان سعودی، امارات، قطر، بحرین و عراق به زودی تشکیل می شود.

دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از تشکیل ائتلاف های جدید منطقه ای و فرامنطقه ای خبر داد و گفت: ائتلاف مشترک نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با کشورهای منطقه از جمله عربستان، امارات، قطر، بحرین و عراق به زودی تشکیل خواهد شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش از تشکیل ائتلاف های جدید منطقه ای و فرامنطقه ای خبر داد و گفت: ائتلاف مشترک نیروی دریایی ارتش ایران با کشورهای منطقه از جمله عربستان، امارات، قطر، بحرین و عراق به زودی تشکیل می شود.

دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش در گفت و گوی تلویزیونی از تشکیل ائتلاف های جدید در منطقه و فراتر از منطقه خبر داد و گفت: امروز کشورهای منطقه به جایی رسیده اند که اگر قرار باشد امنیت در منطقه برقرار شود. منطقه از طریق هم افزایی و همکاری محقق می شود.

به گزارش فارس، وی افزود: در این راستا ائتلاف های جدیدی در منطقه و فراتر از آن در حال شکل گیری است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به ائتلاف دریایی ایران، روسیه و چین گفت: این ائتلاف سه جانبه همراه با روسیه و چین در حال توسعه است که هر ساله رزمایش هایی را در آن برگزار می کنیم. علاوه بر این، ائتلاف های منطقه ای تشکیل می شود.

وی ادامه داد: به زودی شاهد خواهیم بود که منطقه ما از هرگونه نیروی ناموجه رهایی خواهد یافت و مردم منطقه با استفاده از سربازان خود در عرصه امنیتی خود مسلط خواهند شد.

دریادار ایرانی در پاسخ به این سوال که کدام کشورها می خواهند در یک اقدام مشترک منطقه ای با ایران شرکت کنند، گفت: قبلا با عمان اقدام مشترک داشتیم و اکنون عربستان این هدف را تعیین کرده و وارد آن شده است. این کشورها شامل امارات، قطر، بحرین، عراق، پاکستان و هند است.

وی افزود: تقریباً همه کشورهای منطقه شمال اقیانوس هند به این باور رسیده اند که باید در کنار جمهوری اسلامی ایران بایستند و مشترکاً با هم افزایی چشمگیر امنیت را برقرار کنند.

دیدگاهتان را بنویسید