مرکز کنترل امنیت دریایی اقیانوس هند شمالی در منطقه سوم نیروی دریایی ارتش افتتاح شد


ساعت: 14:53
تاریخ انتشار: 1301/07/30
کد خبر: 1905075

مرکز کنترل امنیت دریایی اقیانوس هند شمالی با حضور امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش، فرماندهان و نمایندگان کشورهای عضو آیروناس و کارکنان نظامی حاضر در ایران در منطقه سوم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران افتتاح شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مرکز کنترل امنیت دریایی اقیانوس هند شمالی با حضور امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش، فرماندهان و نمایندگان کشورهای عضو آیروناس و کارکنان نظامی حاضر در ایران در منطقه سوم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران افتتاح شد.

امیر دریادار در مراسم افتتاحیه مرکز کنترل امنیت دریایی گفت: همزمان با نشست اعضای کارگروه امنیت دریایی ایوانز، مرکز امنیت دریایی در منتهی الیه شمالی اقیانوس هند و سواحل مکران افتتاح شد. یکی از مهمترین و استراتژیک ترین مناطق ساحلی جهان.

وی افزود: نیروی دریایی ارتش برای دومین دوره متوالی مسئولیت نیروی ویژه امنیتی ایران را بر عهده دارد و برای پیشبرد این سمپوزیوم مهم منطقه ای از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد. امکان دسترسی به دریا و استفاده از این موهبت بزرگ، فرصت رشد و تکامل در ابعاد مختلف را برای همگان فراهم می کند و استفاده صحیح از این موهبت الهی نیازمند امنیت، تجربه و البته مشارکت و همکاری است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: هیچ کشوری به تنهایی قادر به تامین امنیت در این پهنه آبی نیست. در عصر انفجار اطلاعات، نیاز به مراکزی برای تجمیع، دسته بندی، اولویت بندی و البته اشتراک گذاری اطلاعات اجتناب ناپذیر است. به همین دلیل نیروی دریایی تصمیم گرفت این مرکز مهم را با همکاری و مشارکت تمامی سازمان های نظامی و دولتی مرتبط با دریا و امنیت آن ایجاد کند.

فرمانده نیروی دریایی نیروی زمینی ارتش خاطرنشان کرد: همچنین در تلاش هستیم تا با مشارکت و همکاری کشورهای دوست زمینه همکاری موثر روزافزون در حوزه امنیت دریایی را فراهم کنیم. نیروی دریایی برای ارتقای امنیت از هیچ تلاشی دریغ نمی کند و دست نیروی دریایی کشورهای دوست را برای مشارکت حضوری و غیر حضوری می فشارد و زمینه های لازم را برای برقراری ارتباط سریع و موثر با مراکز مشابه ایجاد خواهد کرد. .

ناخدا دوم پورشکریز رئیس مرکز کنترل امنیت دریایی نیز در مراسم افتتاحیه این مرکز گفت: مرکز بین المللی امنیت دریایی متشکل از نمایندگانی از مقامات کشوری و لشکری ​​به صورت 24 ساعته برای نظارت و انجام عملیات مشترک امداد و نجات، نظارت می کند. بررسی آلودگی محیط زیست و ارائه کمک به کشتی ها. ریسک و سایر فعالیت ها اطلاعات را با طرف های قرارداد به اشتراک خواهند گذاشت.

وی خاطرنشان کرد: یگان پهپاد و کشتی‌های مستقر در آب‌های سرزمینی و بین‌المللی تمام تلاش خود را برای افزایش تعامل و تبادل اطلاعات بین‌المللی به کار خواهند گرفت تا به ایمنی کشتی‌ها کمک زیادی کرده و زمینه دوستی کشورهای منطقه و متحدان را ایجاد کنند.

دیدگاهتان را بنویسید