نیروی دریایی ایران توانایی تقویت منطقه حائل در شمال اقیانوس هند و دریای عمان را دارد

ساعت: 12:58
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۱
کد خبر: 1802240

معاون هماهنگ کننده ارتش، تقویت همکاری های دریایی و ارتقای امنیت تجارت بین المللی دریایی و مبارزه با دزدی دریایی و تروریسم دریایی را از اهداف رزمایش مشترک ایران، چین و روسیه عنوان کرد. در این رزمایش و تبادل تجربیات دریایی از دستاوردهای این رزمایش است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دریادار حبیبلا سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: رزمایش های ترکیبی امنیت دریایی در سال 2022 در ابعاد مختلف برای برقراری امنیت تجارت دریایی در شمال اقیانوس هند و هماهنگی بهتر و ارتباط نزدیکتر بین نیروی دریایی کشورها حائز اهمیت است. و فرامنطقه ای و البته تبادل تجربیات دریایی در زمینه امداد و کمک در حوادث دریایی.

دریادار سیاری همچنین گفت: برگزاری مقتدرانه این رزمایش که توسط ما سازماندهی و فرماندهی شده است نشان می دهد که نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران متشکل از ارتش و سپاه در برنامه های امنیتی مشترک با هر یک از آنها به توانمندی های بسیار خوبی دست یافته اند. دیگر و در ترکیب با سایر کشورها تقویت امنیت در شمال اقیانوس هند و دریای عمان.

معاون هماهنگ کننده ارتش افزود: رزمایش ترکیبی «کمربند امنیتی دریایی 2022» که برای سومین بار اجرا می شود و در تقویم آموزشی نیروهای مسلح گنجانده شده و در آینده نیز ادامه خواهد داشت، نشان از عمق راهبردی دارد. توسعه و اعتلای جمهوری اسلامی ایران این دریاست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید