رزمایش مشترک امنیت دریایی بین نیروی دریایی ایران و عمان برگزار شد


ساعت: 13:53
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۰
کد خبر: 1902886

رزمایش تلفیقی امنیت دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی دریایی عمان در شمال اقیانوس هند در آب‌های سرزمینی عمان برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی ارتش، رزمایش مشترک امنیت دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی دریایی عمان در شمال اقیانوس هند در آب های سرزمینی عمان برگزار شد.



این رزمایش با مشارکت ناوشکن البرز، ناو پشتیبانی تنب نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، ناو شهید ناظری و ناو شهید یحیایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ناوهای نیروی دریایی سلطنتی عمان پشتیبانی شد. با تعدادی بالگرد از دو طرف با حضور روسای کمیسیون مشترک دوستی نظامی بین دو کشور و اعضای آن برگزار شد.



تقویت روابط و توسعه روابط و تعاملات نظامی در طراحی و اجرای رزمایش های مشترک دریایی، تبادل اطلاعات در زمینه تقویت امنیت تجارب دریایی با دولت سلطنتی عمان، مشاهده و انتقال تجربیات به افسران جوان و همچنین افزایش کارایی و مهارت پرسنل درگیر در عملیات از جمله مهمترین اهداف این رزمایش کامپوند بود.



در این رزمایش سناریوهای مختلفی بین یگان های شناور و پرنده دو کشور تدوین و اجرا شد که نشان از توسعه برنامه های این رزمایش نسبت به دوره های قبل داشت.



ارسال پیام صلح و دوستی به کشورهای حاشیه اقیانوس هند و حفظ ایمنی و اولویت دادن به محیط زیست دریایی از جمله اهداف این رزمایش دریایی است.

دیدگاهتان را بنویسید