رزمایش نیروی دریایی امنیت پایدار 1401 ناوگان زمینی به پایان رسید


ساعت: 17:57
تاریخ انتشار: 1401/04/18
کد خبر: 1882005

رزمایش دریایی امنیت پایدار ناوگان 1401 ارتش در بزرگترین دریاچه جهان بعدازظهر امروز با رژه یگان های شناور دریایی و هوایی با موفقیت به پایان رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عصر امروز رزمایش دریایی 1401 نداجا برای امنیت پایدار در بزرگترین دریاچه جهان با رژه یگان های شناور و پرنده نیروی دریایی ارتش با موفقیت به پایان رسید.

در این رزمایش دریایی، تاکتیک ها و استفاده از دستاوردها و فنون نیروی دریایی ارتش، استفاده از سامانه های ساخت داخل از جمله سامانه های الکترواپتیکی و همچنین سامانه های جنگ رادیویی الکترونیک در یگان های شناور مورد آزمایش و ارزیابی قرار گرفت.

همچنین عملیات شناسایی شناور توسط پهپادهای یاسر و ابابیل، آموزش رزمی توسط تفنگداران و تکاوران ارتش با استفاده از تجهیزات و تسلیحات لازم با پشتیبانی 212 فروند بالگرد و ناو موشک انداز، اتخاذ روش های رزمی اثبات شده و اتکا به از جمله اقدامات انجام شده در این رزمایش دریایی نظارت دقیق بر اطلاعات و استفاده از سامانه‌های پارازیت راداری، انجام عملیات‌های چریکی و ضد چریکی و عملیات نفوذ به ساحل، کنترل مناطق ارضی و شناسایی و اجرای شلیک به اهداف سطحی و هوایی بود.

رزمایش دریایی 1401 برای امنیت پایدار با استفاده از قابلیت‌های تمامی بخش‌های ناوگان شمالی نیروی دریایی نیروی زمینی، از جمله؛ منطقه 4 نیروی دریایی امام رضا(ع)، دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره)، مرکز آموزشی باقرالعلوم(ع)، مرکز آموزش تکاوری نیروی دریایی قمر بنی هاشم(ع) و پایگاه های دریایی امیرآباد و آستارا برگزار شد.

شایان ذکر است اعلام پیام صلح و دوستی در سایه قدرت، نشان دادن توان و آمادگی نخبگان رزمی و اطلاعاتی، تمرین آموزش و انتقال تجربیات به نسل جوان، اعلام آمادگی برای همکاری مشترک با سایر مرزهای خزر کشورها برای تداوم امنیت در این حوزه آبی، آزمایش سیستم های تولید بومی مدرن از اهداف این رزمایش دریایی بود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید