رزمایش مرکب نیروی دریای ایران در اقیانوس هند برگزار می‌شود

فرمانده نیروی دریایی:

فرمانده نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران از برگزاری رزمایش مرکب نیروی دریایی در اقیانوس هند خبر داد.

به گزارش خبرگزاری موج، اولین کنفرانس بین‌المللی توفان‌های گرمسیری اقیانوس هند امروز در پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو برگزار شد.

دریادار امیر شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در این مراسم اظهار داشت: به عنوان یک ایرانی خیر مقدم به مهمانان داخلی و بین المللی عرض می‌کنم.

وی افزود: تأمین امنیت اقتصادی کشتیرانی و عمده شناورهای نفت کش و تجاری را بر عهده داریم و لازم است حتماً از این توفان‌ها آگاهی قبلی داشته باشیم چرا که دریانوردی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

فرمانده نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران بیان داشت: توفان‌ها از طرفی نعمت خداوند هستند ولی چون به آن تسلط نیافته‌ایم نتوانسته‌ایم در جهان از ظرفیت آن استفاده کنیم بنابراین باید بتوان از آن به عنوان فرصت استفاده کرد.

وی از برگزاری رزمایش مرکبی در اقیانوس هند با همکاری این کشور خبر داد و گفت: انشاالله در دیگر اقیانوس‌ها نیز همچنین رزمایشی برپا خواهیم کرد.

امیر شهرام ایرانی گفت: در حال گسترش همکاری با همه مراکز امنیت دریایی با اولویت اقیانوس هند هستیم و برای تبادل اطلاعات در موضوعات جوی آمادگی داریم.

فرمانده نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران گفت: آمادگی داریم برای کمک به هواشناسی همه اقدامات لازم را انجام دهیم و اگر فرصت فراهم شود دوستان در مراکز امنیت دریایی ما در چابهار و کنارک هم حضور یابند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر با عمان و پاکستان در حوزه امنیت دریانوردی ارتباط مستقیم داریم و در تلاشیم که در اقیانوس هند و دیگر اقیانوس‌ها حضور جدی داشته باشیم.

دریادار ایرانی اعلام کرد: ایران عضو نشست فرماندهان حاشیه اقیانوس هند است و دو کمیته در این نشست شامل کمیته امنیت و کمیته بشردوستانه مسئولیت آن با ایران است.


آیا این خبر مفید بود؟


دیدگاهتان را بنویسید